♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Mangsa Culik // Kena Tipu Semata ~

oh..tipah tertipu...
buat penat je ak upkan cerita budak ni kena culik kemarin kat SINI

memang pandai sungguh adik ni berlakon...
konon nya kena culik...huiiisshh...
mencolek rupa nya...

ceiittt... buat malu mak apak jer budak nih...
gundah gulana hati orang tua tu..
sedih kena tipu anak sendiri..

wahai lah adik... pikir lah... kamu tu baru 15 tahun dik oiii...
masa kamu masih panjang lagi...perjalanan hidup kamu pun masih jauh lagi...
tak payah lah dok kejar jalan yang singkat ni...
bila dah dewasa tentu kamu menyesal tak sudah!!!!... 

gelap dan cerahnya masa depan...kamu yang mencoraknya.. dik oiii...
tuhan kurniakan akal suruh berpikir...mak apak hantar sekolah suruh belajar supaya berjaya..
bukan nya perangkapkan diri sendiri dengan masalah macam ni...

jangan sampai menyesal di kemudian hari sudah lah...tak berguna lagi!!!...
ingatlah kamu...
bahawa syurga itu terletak di bawah telapak kaki ibu...
usahlah kamu menderhaka... kalau sakit hati mereka, maka tak senang lah hidup kamu sampai ke akhir hayat kamu...
renung renungkan lah... 
peringatan ni buat diri dan yang lain jugak!!!!

notahati .: menolong biar berpada...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)