♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~Tercekik Susu Lagi::~

Ibu kesal pusat asuhan terlepas walaupun berlaku 2 kes kematian

Mazliana Nordin dan suaminya Mohd. Shahrunniezam Raihan bersama anaknya Mohamad Emier menunjukkan laporan polis dan gambar Nuramierah yang mati tercekik susu semasa di sebuah pusat asuhan pada sidang akhbar di Putrajaya, semalam. - Utusan/HANAFI KHAMIS


PUTRAJAYA 27 Sept. - Seorang ibu berasa sedih dan terkilan apabila setelah bertarung nyawa melahirkan bayi perempuan pertama melalui pembedahan, namun cahaya mata itu mati akibat tercekik susu, gara-gara kecuaian pusat asuhan yang menjaga anaknya tersebut.
Kelahiran Nuramierah Mohd. Shahrunniezam memang dinanti-nantikan oleh Mazliana Nordin, 27, dan suaminya, Mohd. Shahrunniezam Reihan, 36, bagi melengkapkan keluarganya setelah memperoleh anak sulung lelaki sebelum itu.
Malah, kelahiran anak kedua Mazliana itu amat menggembirakan ibunya, Kalsom Karim, 50, kerana pertama kali mendapat cucu perempuan.
Apatah lagi dalam keluarga mereka memang tidak ramai perempuan memandangkan Mazliana merupakan anak perempuan tunggal daripada empat adik-beradik.
Namun, malang sekali permata hati itu hanya sempat dibelai dan dilihat membesar sembilan bulan kerana Nuramierah disahkan mati akibat tercekik susu oleh doktor yang merawatnya di Hospital Putrajaya di sini pada 20 September lalu.
Kematian Nuramierah adalah kes kedua bayi mati akibat tercekik susu semasa di bawah penjagaan pusat asuhan yang dilaporkan berlaku di Putrajaya pada minggu lalu.
Pada Jumaat lalu, seorang bayi perempuan berusia tiga bulan, Farisha Nur Hazreen Fairuz Mohammad dilaporkan mati akibat tercekik susu setelah dibiarkan minum susu bersendirian oleh pengasuh.

ape nak jadi ngan dunia sekarang... x abis lagi citer Farisha - baby 3 bulan yang mati tercekik susu... disambung lak ngan citer terbaru (semalam)- kes baby  Nuramierah - 9 bulan disahkan mati tercekik susu gak...

kesian ngan ibu bapak n keluarga nye... dah lama mengidam nak anak pompuan.... bila dah dapat lak...macam tu jadik nyer.... hanya sempat dikendong di kelek selama 9 bulan jer... hati mana xsedih... hati mana x marah bila jadik cam gitu... xdapat nak bayang kan perasaan ibu nyer... anak dikandung 9 bulan 10 hari... dibawa bersama kehulu ke hilir... selama sembilan bulan juga hidup bersama... telah kembali ke rahmatullah...

Semoga ibu dan keluarga nye tabah menghadapi dugaan besar ini... bertawakkal dan berserah la pada Allah... Hanya Dia Yang Maha Esa dan Yang Menentukan Segalanya... 
Sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah untuknyer... semoga roh nyer ditempatkan di syurga teratas...
Sekian.. 

9 comments:

eima said...

nursery mana tuh ek... bahye nye ..
tutup je la... senang² buat cam tuh kat org ... ingat nyawa nih tak dak nilai ke ...
duit nak tp jg main2...

Ross... said...

sian kan penat2 peknen pastu jap je dpt jaga bbe tu..sedih nyer..tu yg wat takut nak hntr kat pengasuh ke taska ke...bbe ros ni nnt maybe mak jaga,dia pon fobia sama...

hyazz said...

tu la ros, sian sangat... kalau kya mesti giler sekejap kot... bagus tu ross... biler due ek

hyazz said...

lupa lak presint baper... tp kawan ada gak anta kat ctu... kate ank datok nyer nsry... xtau la...nak senang jer... kate kwn...maner x nyer sik dok men fv jer...

hyazz said...

tu la eima... kalau dah men fv... sure leka nyer... nak jaga budak cam ner tu!!

syariza09 said...

harap2 maknya betul2 tabah & dpt tuntut pengadilan utk anaknya

hyazz said...

sama2 la..kita berdoa mah untuk depa skluarga...

deelira@deeliraz said...

hish... mmg menyayat hati la. tp kan.. kes2 ni cam berentetan je. hari ni ada.. esok pon mesti ada jugak.

bunga_rose said...

adeh.. takotnyee... walaupun anak dah beso.. tetap risau...

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (55) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (56) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)