♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::Siapa Kah Gerangan::~

teringat lagi bila ku melangkah kan kaki ke tempat ni... saja jer nak jalan2 pusing2 cuci mata...ngan kawan2 sepejabat.... masa ni kami ronda kat sekitar Kajang... sambil2 menyinggah kat pasaraya yang ada kat situ...
dapat la ku rembat 2 3 pasang baju anak2...


fuhh ....dah siap membeli  belah terus menunggu di kereta... tiba tiba terpandang lak sorang mamak ni...siapa kah  dia... siapakah gerangan nyer???... tah aku pon xdapat menjawab nyer... tengok la.... rajin nyer dia berjalan2 sambil berpayung di bawah panas terik mentari.... sambil membawa katalog... sekejap dia berenti.... sekejap ke hulu sekejap ke hilir...mencari pelanggan...

kesian kan... sanggup berpanas...untuk mencari rezki... kalau aku la... xsanggup rasanyer... tapi kalau terpaksa...xtau ler... belakang kira... susah nyer nak mencari sesuap nasik...

itulah lumrah dunia... ibarat kata pepatah..."bersusah susah dahulu... bersenang senang kemudian"....
oleh itu hargai lah apa yang kite ader sekarang...
sekian..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)