♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ KeLuarga Dirang Diancam ~


kecut perut ak bile baca Harian Metro hari ini ..lagi cerita kanak2 malang Dirang...
semoga roh nya tenang di samping Nya yang Maha Esa...

Susulan kes Dirang..
Keluarga Diancam...
Rumah cuba dipecah masuk..adik Roselyn(mak Dirang) pula dikejar lelaki tidak dikenali ...

kesian ngan keluarga arwah...terpaksa pulak berpindah randah...
bak kata pepatah....sudah jatuh ditimpa tangga...macam2 masalah menimpa... sebak dihati pasal pembunuhan anak masih belum reda...masalah lain pula menjelma...
yang herannya penjenayah dah ditangkap...tapi kenapa keluarga Dirang pula diancam???...
sapa lah yang punya angkara ek???...

tak paham ak..dengan manusia sekarang...takde keje cari keje!!!...keje baik taknak..keje jahat jugak yang dikejar!!!...ni mesti kes perasan diri tu kuat sangat kot...suka suki nak kejar mengejar orang...
padahal ada lagi yang lebih kuat dari dia....
"Allah Yang Maha BerKuasa di atas segala-galanya"

insaf2 lah sikit dik oiii...bawak2 lah diri tu beramal sikit...tak salah???... kan!!

nota .: dunia makin tua!!!
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)