♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DiaLog PetanG YaNg paling BeSsss ~

sambung n3 semalam lagi....
tak abis abis ni...tapi tak per...ini yang the last nye dialog anak2 ku semalam yer...


Tajuk :: KeTa BaRu BaBa lagi
Lokasi :: Depan dan dalam LiF kat rumah
Masa : 0600 ptg


Syafiq baru balik sekolah...keluar lif ..nak balik rumah...
si Syamrie, Mia, mama sudah menunggu di pintu lif...



SyamRie : abang...abang....
SyafiQ : eh...syamrie...mama nak pergi mana nih???

SyamRie :  nak pergi jalan jalan...abang!!! baba beli keta baru tau...cantek...abang nak ikut tak???
SyafiQ : eh...nak la...


*terus dia tinggalkan beskal ngan beg sekolah depan pintu lif...tak sabar nak ikut


Mama : la...kot yer pon pergi la bawak balik beg ngan beskal ni dulu...nape lak buang kat sini... balik salin baju sekolah dulu...

SyafiQ : taknak la...nanti  mama tinggal
Mama : laaa... pergi simpan dulu...kalau tak mama tinggal betul betul ni.. takyah ikut..


terus lah dia berlari...simpan bebarang tu semua sambil membebel bebel...
masuk jer lif...bising dok menanya itu menanya ini...


SyafiQ : betul ker baba beli keta baru..mama...keta apa..cantek tak??
SyamRie :betul abang...baba beli keta yang ader sayap...ader tayar viva...cantek
mama : betul bang...
"masa kat sana kan...ade keta syamrie tau..cantek giler...warna putih...ni ha..kataku lagi sambil tunjukkan gambar syamri....
gambar kereta impian syamri....
hrmmm...ambik gambar pon jadik laaa...kataku...tergelak deme lain yang ader sekali dalam lif petang tu nengokkan gelagat budak ber2 tu..


SyafiQ : fuyoooo...mama...BM laa... abang suke jugak yang ni nih... wahhh...cantek giler nih...suruh lah baba beli keta yang warna itam...
SyamRie : memang pon bang...baba beli keta warna itam la
SyafiQ : oh ye ker...besss nyer nih


keluar jer lif...terus la abang mengekori syamri berlari...ke hulu ke hilir...ke hulu ke hilir...sampai tak ingat dah mana baba parking tadi....excited sangat...
bile mama tunjuk arah yang betul...terus la si syafiq meninjau...ke kanan ke kiri dia mencari...mana nyer mama... maner???katanye lagi


""niiii""...kata adik nye sambil
gambar ehsan gugle...

tekan kunci kereta... tik tokkkk tik toookkk....terlopong sekejap si Syafiq terus menjerit...



SyafiQ : haa....ini BUKAN keta BM laaaaa...mama tipu...
Mama : Laa...memang la bukan keta BM...sapa yang kata keta BM nih... 
SyamRie :memang la bukan BM bang...ni keta baba baru beli la...BM tu keta syamri la
SyafiQ : laaa...ingatkan BM tadi...hahaha...maaf yer mama...


terus tergelak kami anak beranak dengar kan si abang tu....jauh betul pikir nye... hadooiii la nak oiii...beli BM tu boleh...tapi jap gi kamu semua makan pasir jer la jawabnye..
sambil gelak gelak sambil ronda ronda...memang riuh rendah la suasana sekejap...
haiii la anak...


balik rumah terus ku khabarkan cerita petang tu pada baba nye... lagi sekali ler kami bergelak ... bile ingatkan balik mukanye tadi...lagi keras perut dibuat nye...hahaha...
tak tahannn....


** ingatkan BM rupa nye WiRa SE**
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)