♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BeRjaYa AkHiR Nya ~

yeahhaaa... berjaya jugak akhir nyer...
tahniah abg chik....masuk hari ni genap lah seminggu... Dia berjaya hidup tanpa puting  kesayangan nyer... 

meh kiter imbas kembali kenangan bersama puting kesayangan nyer....



walau ke mana... dia tetap bersama.....tengok lah dia dengan puting kesayangan nyer... tidonyer ditemani puting biru .... delicious....yum yummm

even ke tolet sekalipon...dia bawak jugak... bila nak makan pon... sanggup nyonyot puting tu dulu (ambik feel konon nyer )... baru lah leh makan nasik...


bile main ngan abang Pit pon isap puting...  


dan... bila men ngan adik nyer pon tetap dinyonyot nyer jugak... yang aku heran tu... bila bercakap... cakap jugak... tapi puting nyer melekat jer kat mulut dia...tak de dia nak cabut puting tu... teruskan jer bercakap lagi senang... kalau kena marah...baru lah di simpan puting nyer tu...


haaa.. satu lagi... pergi ke taman pon dia sanggup bawak... tapi biler ditegur mula lah tersipu-sipu malu...suruh mamanyer simpan kan...

SyamRie Syamrie.... itulah kenangan nyer

Akhir nyer.... puting tu telah ditinggalkan... helah aku kali ni menjadik jugak.... nak tau tak camner dia leh tinggalkan terus puting nye tu...


*

*

cam ni criter nyer...

malam rabu minggu lepas....aku terbukak criter pontianak kat HBO... pastu keluar la gambar pontianak yang bertaring tu...... Syamrie apalagi... terus melompat la.....terkejut beruk aku dibuat nyer....

terus kutanya kan dia... kenapa????... "takut la mama... tengok hantu tu... gigi dia panjang"...katanyer lagi...

"haaaa... tu la...dulu... antu tu suka isap puting... tu sebab gigi dia jadik cam gitu.. Syamrie pon...kalau isap puting lagi... nanti jadik cam pontianak tu... pastu leh ler jadik kawan dia... tido ngan dia"....kataku lagi sambil tunjukkan jari ku ke atas cam gigi pontianak tu..... 

Bila dengar jer kucakap gitu... terus la si Syamrie buang kan puting nyer tu...hahaha... gelak besar aku...
sejak dari hari tu... kutengok puting tu tak bergerak-gerak... masih terlekat dicelah sofa itewww...

seronok nyer aku... taktik sudah berjaya... akhirnyeeee...
Sesapa yang nak cuba caraku ni boleh la mencubanyer....dan ku ucap kan Selamat Berjaya semua... juga pada ABg ChiK... SyaBas dan TahNiah anakku..... Mama bangga dengan Mu....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)