♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DiaLog Kereta BaRu di Petang hari :: ~

sebut pasal keta baru pagi ni...
macam macam cerita hangat menanti tuk di upkan jap lagi...
memang besss...


salah satu citer  nye yang kat bawah ni...
....
TaJuk :: KeTa Baru Baba...
masa : petang semalam....


bile kami balik ber2 jer balik dari kedai kereta..tinggalkan baba nye di situ


syamrie : eh mama...mana baba..baba takmo ikut kite balik dah ker??
mama : ha a la...baba kat kedai tu lagi ..
syamriekenapa baba takmo balik...boleh dak syamrie telepon baba..
mama : entah la...boleh boleh
syamrie : mama cari la nombor nye...syamrie tak tau mane no baba nih..
mama : dah..mbik
*
syamrie : helo baba...
Baba : haa helo...
syamri : baba dodok kat kedai tadi lagi ke...kenapa baba takmo balik nih..
baba : haa.. takpe lah..syamri balik dulu ngan mama.. jap gi baba balik...
syamrie : ....baba buat apa kat situ... baba nak naik keta yang kat kedai tu ke... 
baba : ha a..
syamrie : o...baba dah takmo keta honda lagi ker...kenapa tak mo... baba nak bagi mama ker??... nanti boleh tak syamrie nak bawak keta baba??
baba : ha..oh ok..boleh tapi kena tunggu syamrie besar dulu...
syamrie : ok ok... nanti abg pit boleh bawak honda..syamrie bawak keta baba...nanti boleh syamri lumba lumba ngan abang pit..baii baii..


alamak aii...ader ke gitu pikir nye...kecik kecik dah advance dah nih...agaknye dia pikir bawak keta macam bawak beskal kot...siap nak lumba lumba...memang bahaya ni nak oiii...


budak budak ..kan...seronok betul bile baba dah bagi green lite ...siap dah boleh plan pulak tu...keta honda bagi kat abg..keta baru bagi kat dia...


bile baba dah sampai...terus dia menjerit...


fuyyyyoooo...baba bawak keta baruuu la... cantek nyer keta baba...
ada sayap ngan tayar vivaaa laa...


pssttt:: tgh uplod kan gambar nye nih...jap gi sambung next n3 lak ek..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)