♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BiLeR Si aBanG & Si TeNgaH MeLaRam ~





tersenyum riang bile dua dua dapat baju tido yang baru...


si abang nak baju oren...si tengah pulak nak baju kuning... dua dua nak gambar ""bear ""jugak....
balik ke rumah... mereka ber2 terus mandi....xcited sangat ... dapat baju baru la katakan....lom sempat di basuh...terus di pakai malam tuuu jugak...


pastu...mak nye disuruh lak snap gambo baju baru nye tu....


ape ape pon..... kite layanzzzz bebudak ni melaram ngan baju baru nyer dulu yer......








kembang kempis idung nyer....meng'control encem...si abang melaram ngan baju oren nyer....siap tune rambut jadi ala ala punk tak jadik.. 
habis gel rambut apak nye dia kerjakan...almaklum la anak jantan..... apa yang apak nye nye pakai...semua nye dia nak menerai jugak......






haaa...tengok... si tengah betul kan seluar.... si abang betulkan rambut nyer yang dah melepek kena gel rambut  tu....




si abang dah ready ngan mukanye...ala ala senyum kambing....


si abang posing kat  bucu tilam belah situ......




si adik posing kat bucu tilam belah sini...sambil berpelok tubuh...


pastu...


dah puas melaram tas tilam... 



 si abang.....


terus melepak depan tv....sesambil buat kerja sekolah....


tengok la... suke suker hati jer buat kerja sekolah depan tv... boleh ker tu bang?????.... sekali buat kerja sekolah...sekali pandang tv...2 dalam 1... 
biler di suruh buat kerja sekolah dalam bilik...dimarah nyer kita balik...tak seronok.... nanti tak boleh buat keje sekolah...katanya...




si tengah ambik port melaram kat meja makan pulak...



siap berdiri atas kerusi pulak......tegap ajo...cam askar (katanya)...






lepas berdiri tas kerusi... dia turun lak... duduk terselit kat tepi meja......tersenyum senyum malu.....




aiiikkk...macam de agenda lain lak ni....meh kiter tengok aaarrr...




*




*




*




*




*




*






*




taraaa.....







haaaaa.....
kan dah cakap dah....

nak makan rupa rupa nyer...ahaksss....
macam macam peel bebudak 2 ni...
tak per.... kite layanzzzzz jer lahh...ok

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)