♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Ini Lah KeReTa ImPian Ku ~

sambungan n3 tadi..

seronok bile dapat tengok keta baru baba sampai kat rumah...
tapi sebelum tu...nak citer sikit pasal syamrie ngan keta impian dia ni dulu..

kalau nak tau... ni la....kereta impian si dia tu...
sampai2 kat kedai tu terus dia aim keta ni....

bak kata syamri...dan syafiq...
"ni lah kereta abang...ni lah lereta adik...mama"..


BM koo....haaa...ko ader????impian macam ni la...bukan keta...hehehe


memang cantek...memang cun...memang klasss gitu...
tengok rupa nye pon dah menarik tertarik kau memang debooommmm...
kalau tengok sekali...memang cukup tinggi selera anak anak ku...


sampai sampai kat situ terus terpaku kat tepi kereta ader mata ni...katanya la...
"bess nye mama keta ni kan...tengok mata dia tengok syamrie...nanti syamrie bawak mama jalan jalan ngan keta ni nanti ek...mesti bess kan"...kecik kecik dah pasang angan2 tinggi melangit...


bak kata baba nye ::
"kalau abang ngan adik nak keta ni...kena belajar tinggi tinggi... belajar rajin rajin.... belajar pandai pandai biar dapat no 1... boleh kerja jadi pegawai tinggi...dapat banyak duit boleh la beli keta ni...insyaalah suatu hari nanti abg ngan adik akan dapat membeli nye"...


memang semangat sungguh bile mendengar nyer...


so...untuk naikkan lagi semangat nye....si mama nye abadikan pic keta tu lam phone cabuk ni....ber posing la dia petang semalam di tepi keta kesayangan dia...


 tersenyum tersengih di tepi kereta impian..


"mama mbik gambar badan ngan tayar pulak"...kata nye

ha...tengok...bukan ambik gambar jer...siap dah terliur nak sentuh pulak.. 


 jenguk kat sit depan...


jenguk sit belakang
pastu...tertonggeng pulak... tengok bawah kereta... tengok tayar...cantek tak cantek...semua dia perhati kan...berminat sungguh dia... tak berenggang langsung ngan keta tu...
...berpusing ke hulu ke hilir...ke depan ke belakang si dia....sampai lah berpuas hati...baru lah berenti...tersenyum puas bile dah menelek semua....


"ni lah keta yang syamri suka tu mama... nanti syamrie nak bubuh ezoss besar...pastu nak bubuh sayap nanti boleh bawak laju laju...sampai keluar asap......katanye...
"eh eh...sampai keluar asap...tak nak naik la mama...mama takut terbakar nanti"...kataku lagi sambil tergelak kecil...
"oh...ok ok...nanti syamri bawak keta slow slow jer tuk mama...takyah keluar asap ok"..katanye lagi...


seronok nye si dia...sampai keluar dari tempat tu pon masih terteleng teleng kepala nye nengokkan kereta impian dia tu...bess lah mama....nanti syamrie besar...syamrie nak beli yang ni lah...katanye...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)