♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Mia DaH SoNoK BiLe ke TaMaN ~


meh kita layan gamba budak ni...

suke juga bile nengok dia dah tak takut lagi...tapi hati omak la katakan...
risau la manjang

riitu nak naik buai jer...
sekarang  ni naik jongkang jongkit pula...dan berani2 dia lepaskan tangan omak nye...
naik kecut perut omak nye melihat kan dia...


senyum sengih senyum sengih.....
tak kira ader orang ke takder ke... dia nak naik juga...nak tak nak...si kakak tu terpaksa la mengalah dengan nye...samseng jugak ek anak omak ni???


tengok la tu...berani dah naik sorang2... mak nye perati kan jer takut jatuh...

 muka confident yang teramat...

tak puas main ngan kawan... ajak abang lak naik...
haaa... terlantun lantun la adik dibuat nye... itu pon tak takut juga....

pastu suruh pulak abang tukar tempat dengan nye...
last last naik la dia sengsorang...abang malas melayan

tapi bile naik sengsorang... mak nye pulak ler jadik mangsa...
mula mula dok elok atas bangku nye....
 seee...mula mula dok dengan tertibnye tas pelapik ijau

pastu siap turun... panjat alang besi lak..

 haaa... siap tepuk tepuk u... suruh mak nye pulak duduk kat pelapik tu

pandai nye....tukar tempat...
hrmmm...bergeliga sungguh otak nye... atas alang besi tu jugak kasihnye...

ohhh...lupa sebelum korang tanya...
gambar yang ni kemarin nye gambar...yang kat tas tu semalam nye gambar...

itu je lah keje nye bile dapat jongkang jongkit...

nak dipegang tak mau nye dia....
kalau dulu leh la kita pegang dia...
sekarang ni soli la dia mau kasik....di halau pulak tangan kita dari nye...
""coooohhhh coooohhhh""... katanye..

maknye risau sungguh ... tapi dia buat derkk jer....
tak takut langsung.....

ishhh ishhh...dah panjang ni...nanti lah mak citer balik peberet dia yang lagi satu ek...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)