♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Ke SiNi LaGi...KaMi aRi Ni ~



MeNaRa PpUM, PJ 


perghhh... sempat lagi tangkap gambar tau......selalu nyer asek tak teringat jer...
pagi semalam sempat lak aiii capai kamera bersama sama ke PpUM...


untuk tidak merugikan kamera yang di bawa...kat bawah ni ....aiii uplod kan gambar2 Mia yang sempat di snap semalam.....




Lokasinyer...Bilik OT , PpUm... 
bersama NGan KaKPaH nyer .....sedang buat terapi...






tengok la si kecik tu...rajin kan... nampak cam tekun jer.....





belajar buat padanan.... bentuk2 bergambar ke dalam kotak mengikut bentuk2 yang ada...... mula mula tu takut la jugak... maklum la dah beberapa hari tak jumpa si kakak nyer ni...


pastu... bila di bagi padanyer baru lah dia senyum...baru ler dia nak beraksi...



yang ni lak...keluar kan dan susun balik donut2 ke tempat nyer...dari yang kecik sampai yang besar ...
meraba raba jugak ler dia nak masukkan...



...masukkan kiub ke dalam kotak ni... ikut bentuk masing2...tapi... tak masuk ponnn... 



Mia belajar  cara mengetuk tuk keluar kan kiub2 yang kat dalam bekas tu.... 


lain yang di suruh...lain yang di ketuk nyer... di suruh ketuk bentuk2 yang ader tu...kakak lak yang di ketuk nyer... hadoiiii....Mia Mia... nakal lah anak mama ni.....


tu yang dia seronok sangat tu... cer tengok muka nye tu...sonok biler dapat ketuk orang...



belajar...tengok muka nyer dalam cermin... juga takmo di layan nyer... kakak ketuk ketuk cermin pon dia tak pandang.... buat tak peduli jer.....haissshhhh Mia mia.....



eh eh eh.....hak ni dia tak yah di ajar... bila dapat beg pink ni pandai-pandai lah dia ...buat bekas tuk isi batang2 kayu kecil tu...


jawab nyer Beg Pink ni kena la jadik mangsa nyer lagi sekali ler.....tengok la tu....







kusyuk jer kan... bawak keluar .... bawak masuk balik...dalam beg tu.. bila di minta kakak... tak di baginyer... 


last sekali... kena la mama nyer jugak yang mintak kan balik batang2 kayu tu tuk di simpan.....




Mia Mia.... itu ajer lah gambar yang dapat di snap semasa sesi terapis semalam...


kalau nak tau.... semalam....sekali lagi """sesi terapi itew DaPaT DiSeLamAtKaN"""....tanpa bunyi tangis ... tanpa bunyi si Kecik  tu meraung...


""seronok bile tengok dia tak mengamuksss""....."" seronok bile tengok dia dapat berkomunikasi ngan kakak nye dengan baik"".... dan ...""seronok biler semua nyer berjalan lancar"".....


tapi....


Untuk semua keseronokan itu....kena ade syarat tau............


"""SaYa ... JanGaN SeSeKaLi Di PeGanG"""......


haaa.... itu la syarat nyer.... selain itu semua nye OK....tak gitu MiA..
ape ape jer lah...Mia oiii... Layazzzzz...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)