♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ DaH SoNok Ke TaMan SamPai TaKmO BaLik RumAh ~


itu lah Mia...
bile dah ke taman cukup sonok..
sejak sejak dah pandai ni....

hari hari asyik turun taman...
main jongkang jongkit... peberet sungguh...lagi satu yang mesti dia main... yang nih...

 musang bergoyang... goyang goyang...

 pas naik... turun pulak...
naik turun naik turun....naik lenguh pinggang mak nye nih...

goyang goyang kan si musang...suker sangat..

asyik dok goyang goyang... si kakak pulak ambil kesempatan....naik musang...(anak bbsiter)

mula mula tu ok lagi... tolak ansur.... siap tolong goyang goyang si musang tu....
pastu dengki mendengki nye cerita pulak... ditolak nye si kakak..
""coooohhh cooohhhh"" mulut nye...
seb bek tak terjatuh kawan tu...

takmo dia buat bising.. si omak nye letakkan dia sekali... membonceng si musang...
cun cun pulak duduk nye deme ber dua tu... 

senyum sengih senyum sengih..

hehehe... sekejap jer...pastu...
... pastu mula lah si dia menolak si kakak lagi..

hrmmmm... kalau dah macam ni ... terpaksa lah si kakaknye yang mengalah ...
memang berani sungguh dia...mengerjakan orang...

barang peberet tu...mane boleh bagi orang...yer dak??...
tak siapa boleh main lagi kalau dia dah sampai...

kadang kadang tu malu jugak mak dibuat nye..
seb bek la kecik lagi... tak tau pepe....
kalau dah besar...

tak tau la mak nak kata pe...abis abis... cubitan di peha jer lah...
harap harap jangan ler di bawa sampai ke besar yer....
malu mak nak oiiiii!!!!....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)