♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ AdeH.. paGi PaGi DaH KeLAm KeLiBut Di BuaT Nye ~



adehhh laa...
seb bek la mak nye ni tak do penyakit lemah jantung..
kalau tak sesak napas la mak nye ni...entah entah tak sempat nak datang opis pagi nih...


haiii la anak... macam macam hal..


si SuLoNg pagi ni cuti sekolah...sebab nye cekgu2 tengah sibuk bersedia tuk peperiksaan UPSR.. 
tapi sekolah agama petang tak cuti....katanya ada jamuan raya... kena pakai baju raya dan bawak kueh raya sekali...


so... pagi pagi lagi maknye dah siapkan gosok baju melayu raya lah untuk nye...
bile dah siap digosok takmo pulak dia... mak suh pakai baju melayu... dia nak pakai seluar jean juga.. nak tak nak mak nye hantarkan juga lah seluar jeans ke rumah bbsiter nye...


tak lama pastu...bbsiter datang rumah bgtau yang si SuLong kena pakai baju melayu tak leh pakai seluar jeans.... sebab itu kan sekolah agama...itu lah....maknye dah cakap ...dia takmo dengar... tapi bile bbsiter @ cekgu dia yang cakap....baru lah dia nak terima...hrmmm...macam tu lah perangai nye... tak nak mengalah.....


selesai cerite Si SuLoNg.... timbul pulak cerita Si TeNGah...kalau kite kejutkan suh pergi sekolah... liat..tapi...bile tak disuruh... pandai pulak dia bangun sendiri...dan boleh pulak pakai baju sendiri.... 


dah siap siap tu... maknye hantarkan ke sekolah.... tapi.... kena balik semula ke rumah... sebab nye...semua kengkawan dia pakai baju raya...dia sorang jer pakai baju sekolah... aiyyyaaaa....
itu lahh... semalam tak pergi sekolah.... ari ni sekolah buat jamuan raya pon tak tau...


last last mak nye jugak la yang terlewat....balik tukarkan baju melayu dan bekalkan kueh raya untuk nyer juga.... ingatkan sekejap jer.... tapi....lagi lambat jadik nye....dengan lambat nye dia... dengan banyak cerewet nye dia... seluar londeh la... kasut rosak la....baju melayu nak pakai macam tshirt... masuk baju lam seluar...macam macam peel si TenGah ni....banyak akal... banyak perangai.....


hrmmm.... itulah al kesah nye hari ni...sabar je lah....
kalau tak....dah lama dah omak ni sakit nak oiii....hari hari leh semput omak dibuat nye....terkejar situ terkejar sini....nak itu nak ini.....macam macam peel....


hai la anak...pepe pon... 
mak tetap doakan semoga mike ber2 bergembira di hari raya ari ni ye...
Selamat Hari Raya ye nak!!!!
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)