♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ ToLak StRolleR je Keje Dia ~

sape lagi kalau tak budak ni... 


nak turun jalan jalan la konon2 nyer...
kecik kecik pon dah pandai mintak jalan2...

mula mula tu tak perasan lagi...apsal la si Mia ni...asyik asyik...
""mama...tuuuu.... mama tuuuu""...kata nye....bile di tengok tangan nye baru ler terperasan....tunjuk ke arah bilik simpan barang..

ooooo... suruh kite ambikkan stroller rupa nye... 
wahhh... pandai nye ... tahu pulak dia ....stroller tu dok kat dalam tu...padahal pintu tertutup rapat masa tu....camne dia leh tau arrr....

bile dah dengar asyik tuuuu tuuuu tuuuu jer....kita pon ambik lah juga bagi dia...pastu di suruh pulak letakkan dia kat dalam stroller tu...dann!!!!.... ""jommm maaa... jommm maaa""...pulak dahh!!!...
diajak pula kita....""nih maaa... nih maa"" sambil di tepuk tepuk tempat pemegang stoller tu....

aiyakksss....mau di ajak jalan la tu.....
""aaa....nak jalan kena la pakai kasut... kasut maner???... pakai kasut dulu baru boleh jalan!!!""...kataku lagi...

""chutt maaa...chuuuttt maaa""... kata nye...tinggalkan stoller terus cari kasut... biler tak jumpa...di tengok kita  balik sambil... 
""aadoooookkkk""... katanye dalam versi panjang...hahahaha....terus tergelak abang2 nye...

""hahh...ape dik......"""adooooookkkk""....ngejek abang nye lagi sambil hulurkan kasut...terus si kecik tu senyum... seronok...

dah siap tu....kami pun turun ke bawah.... tapi...sekejap jer dia dok dalam stoller tu... 
pastu mula lah dia buat keje nye pulak....

*KeJe MeNoLak StroLLer*


tuuu....


tuuu....


dan tuuuu lagi....

... Mia Mia...kan main lagi ajak kite turun bawah... rupa itu yang dia nak buat yer... ape aper je lah dik...asal kan kamu tak meragam udah ler...
layanzzz
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)