♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Bila Anak Dah Pandai Meminta ~

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

emak jugak yang jadi mangsa!!!...dah apaknya xde kat rumah...berkursus!!
pagi pagi lagi dah mintak nak makan kek!!

SiTengah   :   "Mama...acik rasa macam nak makan kek laaa!!!"..
Emaknya   :   "haaa... nak makan kek!!! acik nak makan kek apa ni??... kek yang selalu acik makan ker???(SR la tu!! )"..
SiTengah  :"alaaa... bukan yang tu la...ari ni acik nak makan kek lain...kek yang ada kartun tu!! yang gambar doremoon tu!!!"..
Emaknya  :  pulak!!...

emak nya terpikir pikir...kek doremoon mana pulak nih...beli kat mana!!!... tak pernah2 rasa nya ak belikan kek kartun tuk derang..camne leh derang mintak pulak nih...last last...dia pon bagitau...

"ala mama...kita pergi je Hero..pastu kita belilah kek yang ada doremon tu!!!"...yang macam kakak beli haritu!!!
oooo..patut la!!.. deme tau


haa.. ni lah rupanya kek kartun tu...yang bess nya!!!...bila kat rumah mintak kek doremon..tapi dah sampai... dibelinya kek AngryBird dan Tom&Jerry pulak...mintak satu saja tapi belinya 2... haduiiihhh!!...itu yang tak tertahan tuh.. 

sesampai dirumah..tiga2 deme terus berhimpun di meja...siap pasang lilin bagai lagi...
kunun2 nya raikan hari jadi lah tu!!!...aiyakksss...layanzz je lah!!

"nyanyi lah mama!!"... 
"oklah!!!..."
Hepi Birthday to u...hepi Birthday 2 u...Hepi Birthday 2 u'olls my kids...
Hepi birthday tooo uuuuuu.!!!...

fuuuusssss... semua tiup!!....makan semulut...terus keluar rumah..main ngan kengkawan... aduiihhh!!!...membazir ajorkkss...

sudahnya ke Peti aje lah jawabnya...pastu ke tong sampah lah tu!!!...
kalau beli kek SR tu dah tentu habis masuk perut dah semua nya...
♥alahai lah anak!!!...♥

notahati .: seb bek lah murah aje!!!
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)