♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Kalimah sendu untukMu ~

Hadis 40 Imam Nawawi

Daripada Abu Abbas, Abdillah bin Abbas r.a. berkata: Saya pernah berada dibelakang Nabi SAW pada suatu hari, maka beliau bersabda:

 “Wahai anak, saya hendak mengajarimu beberapa kalimah: 

Jagalah Allah nescaya Allah menjagamu; 
jagalah Allah nescaya engkau mendapati-Nya bersamamu; 

jika engkau meminta, mintalah kepada Allah; 
jika engkau meminta tolong, mintalah tolong kepada Allah. 

Ketahuilah bahawasanya, jika umat manusia bersatu untuk memberimu manfaat dengan sesuatu, mereka tidak dapat melakukannya kecuali dengan sesuatu yang telah Allah tetapkan bagimu, 
dan jika mereka bersatu untuk mencelakakannmu dengan sesuatu, mereka tidak dapat melakukannya kecuali dengan sesuatu yang telah Allah tetapkan bagimu. 
Telah diangkat kalam dan telah kering tinta(dakwat) lembaran-lembaran itu(tintanya).”

[Riwayat Ahmad no. 2669, al-Tarmizi no.2516 dan al-hakim no. 6302

2 comments:

bunga_rose said...

kan... selalunye klu ada masalah sebok nak luah kat orang la, kat fb la.. padahal patutnye luah pada Allah... tak ngata orang lain, ngata diri sndri =_=

mamaarifakeemaisy said...

Amin..Insyaallah.. ^_^

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (55) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (56) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)