♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Satu Sen pon Berkira??? ~

tiap tiap hari ak dengar SuriaFM ni...bess...tambah tambah sekarang ni Nabil & Kencana dewi ada sekali...lagi la gamat bunyi nye...


nak nak topik kat tas ni...
nak tergelak ak bila baca komen2 deme...macam macam...kebanyakan nye macam tak suka jer kalau dapat kawan canggini...semua benda nak berkira...


tapi biasa la kan...dunia manusia...macam macam pesen pon ada...ada yang boros...ada yang sedang sedang...dan ada jugak yang terlebih kede...sampai satu sen pon nak berkira???...

kalau ak la..setakat sen sen tu..takyah lah nak berkira sangat... tak bawak ke mana pon duit 1 sen tu... akhir akhir kita tinggalkan jugak...

"tapi 1 sen tu..kalau kita simpan...banyak sen jugak jadik nye...satu lagi...nak bayar bil ke nak beli barang ke..kalau tak cukup 1 sen tak boleh bayar wooo...dan kalau tak cukup 1 sen.. kite tak dapat naik Haji!!!! tau"...kata mak aku...hehe...tu kata dia masa Dolu dolu...sekarang ni dia pon dah tak kesah dah...tunggu masa jer..InsyaAllah...ada lah rezki dia ke sana...

Bangga sungguh ak ngan mak...walaupon mulut nya kata macam tu.. tapi hati nya tetap baik...orang mintak tolong dia tolong...orang mintak beras dia kasi...orang mintak duit pon dia bagi...walau pon dalam beg nye ada 1 hinggit je pon dia kasik...pelik!!! kan...

notahati :: teringat lak sorang kawan ni...kede nye ya-Rabbi...Allah saja yang tau... sebijik cili pon berkira...apatah lagi kalau nak pinjam garam gula...lagi la..kalau ak..tak kisah pon...adat la kalau dah duduk serumah...kawan lak tu...apa mau kira??? berat sama dipikul ringan sama dijinjing...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)