♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Tanam PoKok KeLapa Tas KePaLa ~

kalau tak caya...cuba tengok nih !!!!


haaa...betol kan!!!

Pokok kelapa tu ditanam sebabnye nak elak dari masuk dalam mata!!!..
bile makan nasi jer...asyik lah tangan nye nak menggaru mata... 
garu hidung...garu pipi...garu kepala...garu semua

rasa risau gak la weii...buat nye masa tu tengah makan makanan bersambal...
tak ke pedih mata nye...mau nye melalak satu dunia dibuat nye...
pastu... terpaksa la mencari ubat bagai....

ingat ingat sekali cam nak tebas sikit kat dahi nye tuh...tapi sayang pulak...
nanti takboleh nak buat tocang kat belakang.... 
maklum lah rambut nye tak berapa nak ada...
kalau cantas sikit...
lagi la berselerek semak kat depan nya....
bertambah kurus melidi pulak la pokok kelapa kat belakang dia tu...

so satu jer cara yang paling selamat kurasa ialah....
"tanam jer PoKok KeLapa Tas KePaLa dia"...



dan yang bess nya...
seronok pulak si dia bila dah siap...
tersenyum tersengih bile pegang pokok kelapa...
bile ditanya :: "tu ape.. adik????
""okok apa"" jawabnye...

pastu...
pas mandi pon..terus ditepuk tepuk kepala nye sambil berbunyi....
"ama...okok ape"..."okok ape".. 


Selamat sudah...:)
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)