♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ KaDar NafKah Bagi Isteri ~

Assalam semua...


sebelum tu...saya nak bagitau... saya suka sangat ngan topik ni...
besar sungguh jasa para isteri pada suami nya...isteri tak pernah berkira dalam menjaga hati dan perasaan suami nya....oleh itu...sebagai seorang suami...haruslah dia menjaga dan menyayangi isterinya seperti mana dia menyayangi diri nya sendiri...


jangan lupa juga...walaupon isteri kamu bekerja...nafkah harus juga diberi...jangan diabaikan walau sedetik..


kat bawah ni...saya share kan video Ustaz ni untuk kamu yang bergelar suami... 
semoga dapat dijadikan panduan yang berguna..





Eksklusif dari :: Ustaz Kazim Elias Al-Hafiz & Ustaz Azhar Idrus

Kadar Nafkah yang wajib diadakan oleh seorang suami kepada isterinya adalah :: 3jenis ::
  1. makan minum : 2 kali sehari...tak kira lah pagi atau petang atau malam...janji cukup dua kali makan...
  2. pakain :: jugak 2 pasang setahun(tutup aurat)...sepasang siap tudung, baju kurung dan juga kasut@stokin
  3. dan tempat tinggal :: tak kira sewa atau buat sendiri... walau apa pon bentuk??? besar atau kecil .. pon takpa... janji isteri suka dan takde orang yang dia tak suka..kalau duk sekali ngan orang yang dia tak suka..dah jatuh haram hukumnya bila dia tinggal disitu.
sharing is caring..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)