♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Ingat kan RoadBlock!!... Rupa rupanya nya!!! ~

ada Gajah besar wooo..
betul betul dok berdiri kat tepi jalan yang kami lalu masa nak balik Utara...
mati mati la ak ingatkan roadblock masa tu... tengah kelam kelibut tarik seatbelt... chek asben pulak sibuk suruh ak keluarkan hp... ambik gambar... ambik gambar!!!... ambik gambar gajah tu!!!... kata nye 


nah ko...dapat jugak ku hambik sekeping...




lagi sekeping... betul betul berada di sebelah jalan kami lalu... 




tapi tak berapa jelas la pulokss...ngeee...hp cikai lah katakan...saat saat macam ni la ... terasa DSLR diperlukan sesangat.. haiyaaa...


rasa nye ini lah pertama kalinye kami dapat berjumpa binatang liar ni kat sini...selama lama dah lalu jalan ni tak pernah pernah bertuah macam ni...rasa cam seronok pulak dapat tengok real Gajah hutan yang Comot momot ni... bahkan anak2 pun teruja...sibuk jugak lah mulut dedeme suruh apaknye berenti...nak tengok dekat...
hok aloh lah... takut jugak la pulok weii anak oiii... buat nye dia naik hangin...mati kite di pijak nye...


masa ni kami baru lepas dari Tasik Banding....turun naik satu bukit... tiba tiba kereta depan semua membrek...haaahh... tak mati akal ak sekejap...mula nye terpikir jugak...takkan lah dalam hutan cam ni pon ada roadblock...cam tak caya...tapi...tarik lah jugak seatbelt nye...hehehe... ingat2 sekali lawak pon ada...sampai sekarang...masih teringat-ingat..


Gajah oh Gajah...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)