♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BeRamBa di Sungai CongKak ~

Assalam semua...
sorry yer...kebelakangan ni agak tenggelam timbul...  tenggelam timbul jer n3 yang di up kat sini kan...
bukan sebab malas...tapi tak sempat nak menghapdet la...
kuhi kuhi..padahal idea dah bayak kering kongtang
hahaha...dah macam padang pasir la pulops...tapi nak buat macam mana...kan..kan...
jangan ingat tanah jer boleh tandus...idea pon boleh tandus tau!!!

tapi pepe pon... ari ni...ak nak hapdet jugak yang satu ni...
alah...simple simple jer...

time :: hujung minggu
tempat :: di sini


Sungai Congkak, Hulu Langat Selangor...kami pilih tempat yang teratas sekali... atas la sangat nye..hehehe... kat dalam ni masih ada 20 kilometer lagi untuk sampai ke sungai yang paling atas sekali...


ni pintu masuk Chongkak park & Resort...bayaran masuk cuma RM1.00 seorang tuk dewasa sahaja...kanak kanak tak dikenakan sebarang caj....baguss kan....

parking kereta kat sini Rm3.00 shj...ni gerai gerai jualan di sekitar tempat letak kereta....adalah 2 3 poloh hinggit jugak kami abis kat sini..*_*...
"beli pelampong"...

..riki punyer riki dah jumpa tempat yang dicari...

terus la kami menyinggah..melepak dan sebagai nye...siap bawak tikar mengkuang tuk alas tempat duduk...
dah puas makan makan semua... baru lah budak budak mulakan lah aktiviti mereka...


bermandi manda sampai terketar ketar sejuk...
bibir tak yah cakap la...sampai biru lebam semua nye

si kecik ni hanya mampu memadang dari jauh...
mandi pon dah hujung hujung jer baru dapat...
atee...dah emaknye kena jaga barang daaa..

bess bile sekali sekala dapat berkelah beramai ramai cam nih...
dan yang paling bess dah tentu lah bebudak bebudak...
almaklum lah berkumpul nye pon jarang2 sekali..
hok alohh...

ok lah...sampai sini dulu yaahhh...mau mengerja'in
surat2 sekejap...ieyaahhh.. 
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)