♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ PaGi yang Ceria sudah BertuKar MenDung ~

Assalam semua...
cepat nye masa berlalu...dah hari jumaat dah ari ni.. esok dah CUTI dah kan...
saat ni lah yang ditunggu tunggu oleh semua...terutama nye bebudak ber2 kat rumah tu...
kalau sebut esok cuti... memang cukup seronok....
sok dah cuti... yesss yesss...katanye

ari ni bertambah tambah seronok bile nak pergi sekolah.... ngan keta baru...mandi pon bersemangat... bangun tak payah dikejut...mandi tak payah disuruh...laju jer...
dah siap... 

"jom mama...antar syamrie ngan keta baba...
nanti syamri nak tunjuk kat kawan kawan...keta baru baba..
kata baba cantek.. ader sayap...ada tayar viva...
nanti besar besar syamrie nak bawak keta baba yang ni laaa...
pastu...dah siap hantar syamrie...
mama bawak la pegi keje...tunjuk kat kawan kawan mama kat opis tau...
nanti mama cakap la...
ni keta baru baba saya...keta ni ader sayap ngan tayar vivaaaaaa...
boleh bawak laju laju"...

kata sambil pegang kunci sekali...tersengih sengih...
syamrie syamrie... cukup seronok bile dapat kereta yang ade sayap...
entah apa yang dia suka tang tu pon tak tau laa....

tapi...
bile je si mama nye cakap ::

"alamak...keta tu takde minyak la...kite naik keta kancil jer lah...
nanti keta tu nak kena isi minyak dulu....lambat pulak mama masuk keja nanti.... 
takyah la bawak lagi...nanti  tngahari ni mama suruh baba ambik syamri guna keta baru ni yer...

trusss muncong sedepa la si dia...mengamuk ngamuk...
"takmau la naik keta mama... dah la kecik...tak viva lak tu...takde sayap... tak mau laaa....
nanti mama tak payah dah nak bawak keta baru tu lagi...syamri bagi baba bawak aje dah...
mama tak payah dah... tak suke la ngan keta nih"...

tapii...naik jugak!!!!...ha ha haa....haaaduiiilaaa....
anakk..
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)