♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Sg CoNGkaK 4De FiRsT TiMe ...~

wahhh wahhh... coti coti Malaysia lah katakan...
tak cukup dengan bercoti di Melaka... balik pagi semalam.... kami singgah pulak ke Sg Congkak Ulu Langat....

first time sampai ke tempat air terjun paling atas sekali...
Sg Congkak Park And ReSort... 
sebelum ni sampai kat chalet luar jer....tak masuk pon ke sini.... itu pon sebab nak ambik maksunye balik berkursus...

konon konon nye .. cikAsben nak meninjau keadaan...cari tempat tuk FamlyDay nanti...
..tapi... dah tertarik kan hati si bebudak ni pulak....
maklum lah baru first time datang sini... mula mula malu...
pastu....mula lah... peaceee.... macam berpakat pulak....

anak teruna dengan sidara jelita ...seksi uuu...
  bertambah tambah teruja le dedeme tu....opsss.... teruja bukan sebab si seksi tu tau...tapi sebab sudah dapat bertemu si air terjun...suker nauu dapat mandi air terjun...

tak lupa juga sikecik yang dah tak ketahuan bile ternampak air... 


pantang nampak air...macam ni lah gayanye...
tersenyum tersengih sengih...seronok sampai tak tercakap..

..... tapi ... 
lom sempat 5 minit mencecah kaki ke air... hujan dah turun....lebat lak tu..
basah kuyup habis bebudak tu di buat nye...
orang lain basah sebab berenang...tapi  budak ber4 nih pula basah termandi hujan....

nak tak nak... terpaksa lah bebudak tu melupakan juga niat tuk bermandi manda...
dan terpaksa lah juga kami berteduh di pondok kat situ....tggu hujan berenti...
alahai...


bile hujan dah berenti...sepantas kilat bebudak tu berlari ke kereta...takut agaknye....
masa tu baru kul 3 lebih...tapi... gelap nye dah macam kul 6 lebih....


hrrmm...
lain kali lah kita datang lagi yer nak yer!!! ...  
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)