♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ PeNyaKiT HFMD MeNuLar Di TaDika Si TeNGah ~

Haduiii laa... 
Si TenGah baru bersemangat nak ke sekolah pagi ni... 
tiba tiba kena balik semula ke rumah...gara gara penyakit HFMD menular di taDika Si TEngah tu sekarang ni...



lom sempat turun cekgu dah ketuk tingkap kereta... bagitau...
"" SeKOLAH terPAkSA DiTUTUP""sebab dah ade budak kena penyakit berjangkit HFMD...
alaaaa.... ""penyakit KaKi TanGaN Dan MuLuT"" yang kita duk takut takut tu... 
katanye lagi....semalam baru sorang kena..ari ni dah 4 orang pula yang berjangkit...
so SeKoLAh TerPakSA Di TUTUP buat sementara ni...sehingga diberitahu kelak....



sebelum ni anak sorang member opis dah kena penyakit tu....
Alhamdulillah...dah sembuh pon...ingat kan dah habis dah musim nye...rupa nye masih ader lagi yang baru dapat... hrmm... seb bek la juga si TeNGah tu tak ke sekolah semalam...kalau tak mesti cuak jugak rasa nye bile dah tau kawan2 nye dapat penyakit tu...dah le hidung nye tengah selsema tu....nanti tak pasal pasal si Dia tu ikut sekali terjebak


alahai....takut pulak mendengar nyer...pas ni jawab nyer bebudak ber3 tu terpaksa la dikuarantin dari pergi ke mana mana... even ke taman @ ke depan rumah sekali pon...bak kata pepatah....""mencegah adalah lebih baik dari mengubati""

Nauzubillah....""YA ALLAH...MOHON dijauhkan lah segala penyakit dari Anak-anakku ya ALLAH...Sesungguh nye hanya DIKAU yang maha maha mengetahui dan maha berkuasa di atas segala galanye yang berlaku di sekeliling ku""... 
Amin Ya Rabbal Alamin...  
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)