♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ CuTi 3HaRi Ke MeLaKa :: iii ~

:::


sesudah berOpen House...kami ke banda hilir pulak...
jalan jalan cuci mata... memang tempat peberet ni...asal lalu jer....
mesti nak menyinggah dulu... ke sini....


nak juga ambik gambar kapal ni lagi....


dan lagi....


...gambar NaVy MuSeum...


dan kapal Navy....


sebelum ni memang tak pernah sempat nak mbik gambar kapal ni... sebab nye kami drive thru jer ..


malam ni...4de first time...kami ber exercise...berjalan kaki... dari hujung sinun...kat kapal tadi sampai la hujung sinin...jalan jalan mencuci mata... sambil ditemani lagu lagu dari beca yang berhias cantek...


singgah sekejap d'Menara Taming Sari...sebelum ke Pahlawan walk...
konon konon nak melihat saja...tapi terbeli juga sehelai tshirt untuk cik asben tersayang...buat ole ole dari Pahlawan Walk...


hrmm...ini baru Pahlawan Walk...kalau JonKer Walk...tak tau ler ape pulak yang ter ter...dibeli...hehehe...kalau kut kan mau juga tu ke JonKer Walk.... seb bek la jem tahap tarabas...so tak jadi la ke sana... dah penat Walk Walk... kami pon beredar balik ke kereta...


pusing pusing terus balik ke rumah...WaLk Walk to TIDOooooo pulak..


esok nye pagi pagi lagi dah bersiap siap....pas bekpess...terus bertolak balik ...sampai di Simpang Nilai...kami bergerak pulak ke Sg Congkak....pusing punya pusing sampai tersesat barat...akhir nye sampai lah juga ke tempat di tuju...hehehe...


itu yang terpublish dulu n3 Sg Congkak tu...
excited terlebih...hehehe....dah habis sudah episod Cuti2 Malaysia tuk hari ini.....hokehh...
layanzzzzz....
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)