♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ CuTi 3HaRi Ke MeLaKa :: ii ~

2 hari dok ke hulu ke hilir...
malam minggu tu sempat lagi kami singgah ke OpeN HouSe mykakak nye spupu spapat.... di Kampung MorTen...terpesona mak sekejap nak....

sebelum ni cuma tengok tengok.. intai intai dari cruise jer... ari tu... terus dapat makan sekali kat situ...duduk duduk hambik angin sekali.... memang cantek pemandangan nye... rumah2 berkonsep kan ciri2 rumah lama Melaka ....free tau ...kerajaan perbaik semula....memang cantek...

siap de kolam air pancut Khas sebagai tanda nama kampung Morten....
aman dan damai jer bile terpacak kat situ... terpegun sungguh!!!

open house nye dah macam kenduri kawin lak... besauu nauuu..

 santaian budak ber2 nih.....dah kenyang wooo...
kenyang bukan sebab makan kat open house... tapi sebab makan nasi kat rumah maknye...menambah sampai 2 kali...pastu siap bgtau...balik kang nak makan lagiiii...BOLEH?????

haduiiilaaa....
bebudak nih... kalau dapat ayam masak kicap...suka nauuu....sampaikan boleh nak ulang makan balik selepas berjalan jalan tu....

dan... sebenar nye...Omak nye nih pon dah kenyang dah masa ke open house tu...
tapi... disebabkan dah diajak makan... terpaksa juga lah Omak nye menyadap nye...
hehehe...nasi impit...rendang dan kuih mueh telah tersedia...

cam tak caya lak...semua makanan yang diambil... boleh dihabis kan juga tau...
cuma mee kari jer tak sempat merasa....dah kenyang sesangat dah...
ahaksss... dah macam tong dah bunyinye...

 bess tau...makan sambil melayan mata...tau tau dah kenyang... 
isshh...issshhh...

sori...gambo tak jelas la...
tapi masih sempat juga melihat pengantin baru berkaler purple....dudok bersanding di atas cruise...bersama paluan kompang....

dah habis makan makan kat Kg MorTEn... kami pon bergerak balik...
tapi tak ke rumah terus....


haaa...nak tau ke mana kami kami semua????...
nanti kan cerite nye selepas ini...
heheee...ade sambungan lagi...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)