♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ HaSiL ReMbaTan RaYa ~



huwahahahaa....maap maap...
tiba tiba jer tergelak besar bile tengok gambar semalam...
borong sakan mak... balik umah tepuk dahi bile mengira...hehehe...


ader ke macam tu nye gaya... dah beli abis dah baru nak kira... 
patut nye sebelum beli dah kira awal awal lagi... tul dak???
ishhh ishhh... pantang der duit kat tangan... semua nye nak borong...


tapi takpe lah... bukan tuk orang lain..
untuk anak banak jugak... sepupu sepapat kecik bebudak ni...
murah murah... boleh ler beli selai sorang...


tengok la...nak memuji ni...


 rembatan tuk sepupu kecik bebudak ni... tak lupa jugak baby yang baru lahir...
sorang boy dan sorang gegurl... lagi 2 coming soon....
ujung taon baru keluar...


yang ni lak rembatan tuk bebudak ber3 tu... topi kait khas tuk si kecik yang baru belajar nak bertopi...
pantang jumpa songkok tau kopiah apak nye... semua dirembat nye... pakai tas kepala sambil tersengeh sengeh menunjuk...


sebelum ni kalau dipakai...sah sah dibuang nye... rimas kot...

ouhhh...ader lagi... baju untuk si kecik jugak...untuk pakai raya...
mak memang tak leh tengok baju gegurl...mesti gak nak beli w/pon selai...
rambang mata wooo bile tengok... cantek cantek lak tu...


dah dapat sudah baju si kecik...makna nye dah cukup la baju raya kami anak banak... 
cuma si apak nye sorang ajer lagi yang belum dapat...


kelmarin kata nye nak memborong tapi tak pat... sebab nye bebudak tu asyik menjeling mainan jer...
Si tengah duk menjeling helikopter control rege 200 ++... si sulung lak menjeling kete control rege 80 ++  ...
soo... sebelum deme ber2 tu mengontrol... elok la apak nye blah dulu....


tapi dalam duk menjeling tu... sempat jugak la si apak nye merembat baju seluar deme ber2...


baju belang... sorang satu...sudah mesti 


baju berkolar... satu jer dapat... tak sempat nak capai satu lagi... cari saiz tak jumpa...sekali ngan baju apak la nanti jawab nye baru beli... 


jeans sama ....warna biru 


jeans juga... satu kaler itam... satu lagi biru gelap...
jadik la dari tak dapat langsung... asal bawak bebudak ber2 tu shoping mesti jadik canggitu...


kalau bawak si Sulung nye sorang...ok jer.. kira boleh di bawa berunding lagi...ini... kalau si tengah ikut.... jawab nye.... kena iye kan aje lah... semua yang dia nak mesti dapat... kalau tak dapat... habis la satu kedai tu di amuk nye...aduiiii....tapi... ader gak tapi nye....


kena lah bawak mak nye sekali...baru lah ok.... nak ngamuk... mengamuk la... duduk la kat situ pon.... mesti tak kan dapat punye....mak tak kira... nak ke tak nak...kena ikut gak cakap mak... mak kata tak boleh... jawab nye sampai ke balik pon... takkk BOLEHHHHHHH....


sekarang ni....kalau bab mainan... mak kira fussy jugak la...
iye lah... kalau dah mainan sampai beratus ratus hinggit...main nye sekejap jer... tak sampai 1 hari dah jahnam... baik tak yah beli... buat rugi jer???? ...


ari tu baru je beli helikopter control tu.... rege 100++ ... main nye tak sampai 1 hari...dah patah situ patah sini....sama gak ngan kete control rege 60++...beli 2...dipomen pulak....yang sebelum sebelum tu tak yah citer la.....


pasni jangan harap la nak dapat menan menan tu semua.....kalau makanan boleh.... sory katak la mak nak bagi beli dah...memang tak kan dapat nye dah...hurrmmmm... kejam ... kejam....kan...


kejam pon kejam lah nak....janji anak mak boleh pakai baju.... makan kenyang kenyang...jadik laa...hrmmmm... melalut pulak mak ni....


hokey lah sume... sampai ini ajer lah rembatan mak untuk raya tahun ni...
semoga Puasa dan Raya ni membawa keberkatan atas apa yang telah dibelanjakan...Insyaallah...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)