♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ yey Yeah... CekeLaT ~


kalau sebut jer nama cekelat semua mesti suker...
ingat lagi...masa budak budak dulu... nak beli cekelat pon susah...
sah kan nak beli cokelat yang mahal... cekelat yang murah kat bawah ni pon tak pat nak beli....

kalau pat beli pon... terlompat lompat gembira... kalau orang mintak sure tak bagi nyer...




jauh berbeza kan... dulu lain...sekarang lain..
dulu cekelat 10 sen dapat 10 biji.... tapi sekarang cekelat yang paling kecik pon 10 sen  dapat 2bijik jer...

sama gak ngan nilai duit.. dulu...ambe kalau lah dapat duit seposen... simpan kan main lagi... 
mana tak nyer... macam macam leh beli ngan duit seposen tu...

cekelat lak tak yah citer la... kalau beli seposen tu berlambak wak.... 
kalau seringgit lagi la banyak nyer......


duit seposen mana nak laku dah sekarang ni...
tak yah tengok orang lain la...cer tengok anak kiter sendiri...
kalau bagi seposen...mau ker dia menyimpan nyer???...dibuang-buang jer duit tu......
kalau bagi singgit... baru la dia nak ambik....tak simpan pon... terus perabis kan jer...

peng abis nyer duit seposen tadi... mak apak dia jugak la yang tolong kutip... simpan...masuk tabung...
dah penoh baru ler masuk bank... dia nyer akaun jugak...


Alhamdulillah...sejak sejak ambe dah besar ni...  rezki boleh dikatakan melimpah la gak ...

dapat laki pon bagusss... bekerja gak...
dapat keje elok lak... duit tiap tiap bulan masyukkk jer... 


anak2 tak kelaparan... sentiasa penoh ngan makanan... kueh mueh... kepok... cekelat.... tak yah citer la... sampai tak termakan makan pon ader... dok jer la lam peti tu...



kat opis lak dapat makan freee... walaupon sekali sekala...dikira oraits gak ler...

and then...

petang semalam dapat lagi cekelat free... fm my bosss...
bukan ni jer... banyak lagi... malas nak snap banyak2... ti wat kome kome terliur la pulak... heheheeee..


yang len tu tak yah citer la yer... nanti u olllssss jeles lak...


ape ape pon... thanks Q bossss..
u're the besssss...... ti bg agi yer...




Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)