♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ KenDuri AyaH BaRU ~



semalam n3 kenduri kat rumah...
ari ni lah ambe nak citer pasal kenduri belah ayah baru lak...


fenin fenin...
pagi - pagi lagi dah berkejar .. nak siap kan pe pe yang patut.. maklum lah.. malam kenduri  tu kami tak tido kat umah ma... tido hotel sebelah rumah ma (adik nyer umah ler)...


jadik nyer... terpaksa ler melangkah satu dinding batu... baru la leh bersarapan... 


ma dah siap bertukang mengemas dapor... membasuh periuk2 yang masih tertinggal semalam...di bantu leh adik ipar baru mbe...
yang len semua aku n ank2 buah dah kemas kan semalam.....


ambe lak... terus capai kuali... greng greng greng... menggoreng nasik... untuk santapan anak2 dan laki ambe...


tiba tiba... baru terperasan...


laaaa... ader orang rupa nyer kat lam rumah tu... senyap jer...
.... "ayah baru" ambo la...
terus ler ambo pelawa ye makan nasik goreng ambe tu...


hehehe... pikir2 sekali lawak gak kan.... cam ne leh tak perasan ni...
dah terbiasa agak nyer...kalu ma dah dok luar ... kat lam mesti le takdak orang... 




sooo... tengah ari tu kami bersiap siap la nak menganto ma ke rumah kenduri nyer.....pas semayang jumaat kami berjalan kaki... berderet semua nyer ke rumah kenduri "ayah"...


seb bek rumah dekat jer... takyah susah susah nak abis kan minyak keta......


sebelom keluar rumah... harus lah di snap gambo ma dulu...






cantek dak... sentuhan ambe sendiri ler...


kalau ikut kan ma tu... tak mo tacap langsung... tapi disebabkan ambe nak buat sendiri... dia bagi jugak ler muka nyer di tacap sikit...




gambo ni dikira fasa pertama ler... cam biasa... aku ler yang didepan.. merangkap kamerawomen... 


rumah kami nun dibelakang saner... atas bukit belah sane..
rumah kenduri ""ayah baru"" kami atas bukit sebelah sini... 
alaaa... tak sampai 1 kilometer pon...


tapi...


rumah betol nyer jauh lagi... nun di hujung kampung... kalau jalan kaki sure nyer gelap ler baru sampai...menyinggah dulu la kata kan..



fasa ke2... cam biasa lah... baru nampak pengantin nyer...terkedek kedek mendaki bukit...harus lah di sorok di belakang lu.. 
cam ler tinggi no bukit ni kan...



yang ni fasa terakhir rombongan cik kiah...


eh eh... sapa lak si baju hijau tuu... rasa cam kenai jer...
ha a ler...""" ayah baru""" ambe la... cam ner leh sesat lam rombongan ni nih...


tak sabo sabo sungguh ""ayah aji"" ni...hehehe



oooo... jadi penyambut sekali rupa nyer ""ayah aji"" ni..
jalan bang...jalan... jangan berenti... lom sampai agi nih...


hehehe... gambo tuan tanah kedaun mesti ler ader...takdak orang nak tolong ambik... jadik kena ler snap sendiri... sipi pon jadik ler...



dah sampai pon... 




haaaa... masuk... masuk rapat rapat...




laaa... ader lak pengantin dok atas cimen jer... anak2 menantu lak yang dok tas krusi tu.....moh moh bangun...bagi pengantin duk...




masuk.. sejuk kan badan lu sekejap.. pasni leh kuar makan lak..




masing masing ngah beratur ambik nasik... pastu menyasor la cari tempat duduk masing2... nak isik perut yang dah mula keroncong...


ma lak... kami biarkan di dalam... takper jap g dia leh makan ngan anak2 baru ye..


pastu...


dah abis makan... biasa la...


tiba masa nak tinggalkan pengantin pompuan la... ber salam-salaman la dulu...pelok memelok... adat la kan.... orang kawin...hehehe






akak sepupu ambo dah mengajak balik dah...


sabo la dulu cik kak oi... nak basuh tangan jap ni...sat g aiii follow la...




sedih seketika... huhuhu... dok elok elok yer ma...


cam drama la pulak...




opppsss...


ini ler dia... kembar baru ambo... sama sebaya... dari sekolah rendah sampai la menengah... pastu tukar kelas... daari kecik sampai ler ke besarrrrr!!!!!.... pastu langsung dah tak jumpa dah...


ambo dapat keje... dia sambung belajo... dia jadik cekgu kat kuantan... ambe lak jadik kerani kat putrajaya...hihihi


dah jadik dik beradik ni pulak ler baru berjumpa...bertukar tukar no hset bagai.....selamat bertemu kembali yer kite...


sembang nyer sembang... last last aku lak yang kena tinggal...jalan sorang sorang ... cakap sorang sorang...huhuhu..


gambo kenduri semua dah di uplod masuk blog...
sooo... part kenduri dah abis lah yer ... 


ti ambe masuk kan part ronda2 lak yer di next n3...
selesai...sudah... babaiii

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)