♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ KiTe RoNdA RonDa Dulu ~



ingat lagi masa lik kampung last week...


sesudah nyer kenduri ari tu...... sampai sampai jer kat rumah.... 


lom sempat dudok lagi....pak we dah ajak kuar la pulak... ronda ronda ambik angin katanye....


ingat kan nak berehat jap kat pangkin depan rumah adik tu... tapi tak sempat lak...kalau kat kelate kami panggil pangkin tu... "geghe"... 

ambo apalagi... ajak ler adik ngan bini dia sekali ...tak cukup ngan tu... ajak lak mak sedara sekali...tak kan nak tinggal dia sorang 2 dok kat situ... 

ma dah jadik bini orang....tak pat ler nak bawak dia sekali... tu yang angkut mak sedara tu... so....penoh ler sebijik keta ambe...


biasa ler... kalau ronda ronda kami ke market jer la... Pasar Tanah Merah nama nyer...


nak caghi keropok barang sekeping dua...ayat ayat orang kg..




walaupon dah usang ... masih utuh berdiri...... pasar ni kalau time cuti sekolah... tak yah citer ler... sesak nyer ngalahkan KL lagi..


dah abis ronda ronda... pak we ajak minom... dahaga la pulok...


singgah ler kat ""medan selera tepi sungai"" tapi bukan di tepi sungai yer.....cuma nama nyer jer.... cam tu...






biler dah masuk lam tu... biasa ler... cari tempat duduk masing masing... abang belah situ... adik belah sini... Mia lak ngan child seat nyer... sonok biler tengok dia dah pandai dok atas krusi tu... senang sikit mama nyer nak buat xtvt melahap...hehehe


tapi ari ni kami kami oder air jer... perut masih kenyang lagi... baru lepas makan kat kenduri...kecuali


mak sedara ambo oder bihun goreng...adik ambo lak oder meggi goreng...kongsi lak ngan SyaMRie... lapar agaknyer... tadi kat kenduri takmo makan pe pe...tu dia laaa.... seb bek ler pak sedara nyer oder gak meggi goreng...leh ler dia tumpang sekaki...






haaaa... cer tengok gambar bawah belah kanan tu...pinggan meggi tuh dok ngan dia jer... lapar kan... leh dikatakan semua tu abis kat dia jer... apak sedara nyer makan cuma 1 2 suap jer...


tak pe lah nak... makan lah... asalkan lalu nak makan...kalau dah sakit nti ... mama gak yang susah nyer...


dah abis makan dah mama... jom la balik... adik ngantuk dah ni...kata nye..


bagus tak anak ambo ni....patut la ajak balik... rupa rupa nyer dia sudah ngantuk laaa...


ok.... jom lahhh... kami berangkat balik terus ke rumah...


petang tu semua nyer berehat... malam nyer kami keluar makan besar kat Kedai Makan kat Tanah Merah tu jugak... bersama ngan adik beradik semua... tanpa ma tersayang...huhuhu..


selamat menjamu selera...iyerrr

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)