♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ KeNyaNG SuDah ~



legaaaa....


"""KeNyaNG SuDah perut ambe ni..."""


"""orang berbudi kita berbahasa"""...
"""orang memberi kita merasa"""


sebelum ambe uplod gambo makan nyer... ambo boh gambo ni dulu yer....





kalau korang tau...cer teka ni kat ner???? nak kata jauh tak ler beraper jauh... nak kata dekat sangat tak ler jugak...tapi sorryy yer....bukan MAA ni yang kami nak pegi... bangunan sebelah dia ni tempat dituju...


mula-mula tu rasa cam susah gak nak mencari tempat ni... almaklum ari tu g ikut jalan lain... yang ni lak g kut jalan len ......


lepas dah jumpa tu... baru ler terperasaan... senang jer rupa nyer...
kalau lalu kot seri kembangan ni...jalan nyer stret jer... tak yah corner situ corner sini dah... . .cuma kat kat nak sampai jer baru masuk simpang kiri... ....


tak macam ari tu...dah ler kena masuk highway ... pastu...pusing situ..pusing sini....otak pun tak boleh nak klik gi kat ner...


ni la yang kami cari tu... ....wakil servis Proton .




kat bawah ni gambar si dia yang ditinggal kan leh tuan nyer... 







cian nyer dia... kena tinggal...
si merah... ko duduk la kat situ dulu yer....sementara ko dicantek kan yer ...
nanti kiter jumpa lagi...


selesai sudah urusan nyer... kami berpatah balik ke opis...
sebelom tu... singgah sekejap kat scool p9... ambik si budak encem...


and then... po lagi...




caghi tempat makan ler... 
lokasi yang dijumpai...food court P9... 


ibarat kata pepatah...



""" rezki jangan di tolak musuh jangan di cari"""

"" berkawan biar seribu... berkasih hanya lah satu""

tol kata pepatah lelama...kan kan kan...

jom... kite makan duluuu...


grilled chicken... oder by si encem boy..


 yang ni lak... umi si encem boy tu punyer... fish aper daaa... lupa lak..


the last one ni... tentu ler ambo yang punyer... ahakssss...
chicken chop with mushrom sop..
.. delicious...cuba lah.... cuba lah rasa... yer semua....



opssss... apsal air dah tinggal separuh ni...time penoh ....lupa nak snap la
dah tinggal cam gini baru ler teringat...


ha ... ni ler dia si encem boy tu... susah no nak senyum...


umi nyer...hehehe

thanks ya ky 4 de delicious food .....

tak lupa gak...
gambo nyer sendiri ler...



tengah kekenyangan... cer tengok nih...


abisss... licin...tinggal tulang jer...
Alhamdulillah...

dah abis makan... leh ler balik...
jom blah...

lalalalala... 



sok turn my car lak masuk workshop...
check engine...ader bunyik sikit...

ok lah... caowww dulu..


psssssttt:: .... :) ini semalam punyer citer dah... jangan marah aarrr...

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)