♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Haisshhh... GeRaM ToL La ~





haisshhhh...
pagi-pagi lagi dah buat aku geram...
bengang tol aku...
tak suker nyer biler pagi2 lagi dah hot...
nak nyer semua orang kena makan ni...

dah tau dah hang tu bawak kenderaan besar... 
berat lak tu...
jangan ler main senang-senang masuk lane..
ni tidak...
bagi signal terus masuk lak tu...
tak ker naya driver-driver lain..
tunggu la lane tu clear sikit...
baru la hang masuk...
tak reti nak kesian kan orang langsung...
sombong... bongkak... bongok...

kalau hang tu bawak keta bmw ker... keta-keta len ker takper ler jugak...
sekurang -kurang nyer kalu masuk lane boleh ler kalahkan keta aku ni...
pecut jer terus....

ini tidak...nak menyusahkan orang jer...
dah ler bwak kenderaan besi mampat KATO...
nak bergerak pon terkedek-kedek... 
keluar sama sekali ngan orang nak pegi keje lak tu...
ni mesti tak tau peraturan kot...
bukan ker..... kenderaan berat sepatutnyer keluar jam 10 pagi....
baru ler tak nyusahkan orang cam aku ni...

tau ler aku ni keta kecik.... 
senang brek...
tapi bila laju mau jugak keta aku tu menjajo jajo...kalau dibrek ngan tiba-tiba...


nak kata takder otak... ader lak aku tengok...
nak kata giler.... boleh bawak lori KATO lak tu...
habis tu nak di panggil aper???????
saje jer nak nyusah kan orang...

haiiissshhhhh...
GERAM GeRAM GerAM...



Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)