♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Ari Ni KeJe SoK CuTi ~



Assalam semua...

ari ni aku masih lagi keje...
naper ek aku cakap canggitu????


ala...biasa la... 
minggu ni kan munggu cuti sekolah...
sooo... aku pon dalam mood cuti sekolah la..
ngalahkan budak sekolah pulak... ker ader maksud len ni????


nak kat takde tu... ader la gak..
lama dah rasa nyer aku tak menjengah kampung ku...


selama dok merantau ni... opsss... salah lak..
selama dah jadik bini orang ni...
balik kampung pon jarang-jarang sekali...
seb bek ler ader gak musim raya...
leh gak jengah setahun sekali...huhuhu


kalau diikutkan...boleh dikira pakai jari... 
berapa kerat jer aku balik ke kampung sendiri...
selebihnyer tu balik ke kampong laki aku...huhuhu..
naseb la... kawin ngan orang jauh la katakan..


"tu la???... dulu dulu... orang sekampung nakkan ko...
ko tak mooo... memilih sangat...padan ler ngan ko tu... 
tak best la... tak syok la... asik asik tengok orang yang same jer"...
ingat lagi kata-kata pokwo yang pernah aku tolak dulu...

alaa... nak wat camner... doh jodoh aku... kawin ngan orang jauh...
seb bek la tak kawin ngan dia tu...
kalau tak lagi ler merana hidop aku...
nanti tak pasal-pasal asik dok buat dosa jer...
dah ler takder keje... sek sek do melepak ke hulu ke hilir...
entah2 aku lak yang kena menanggung makan minom nyer...
tak rela aku!!!!..


tak gitu kengkawan semua...
ibarat kata pepatah melayu..

"BaLa JanGaN DiCari...ReZki JanGaN Di ToLaK"...
" KaLaU DaH JoDoH... TaK Ke MaNa"....



ehhhh... dah termelalut lak...
citer pasal JoDoH Lak...


sebenaq nyo aku nak citer pasal sok hari nyer...
aku nak balik kampung aku... 
rindu nyer rasa di kalbu... hohoho..
yeay yeaaahhh...


ader hal sikit....
biasa la kan... kalu takder hal mustahak ....
masakan aku nak balik kampung sendiri...
hahaha...


ti lah aku citer kan biler sekembalinyer aku bekerja nanti...
ok la semua...
sampai kan kiter berjumpa di next n3 pulak k...
cauuu daaaa...


hyazz eibrhm
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)