♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ BeG PiNk JaDi ManGSa NyER ~



Mia mia...
suka sangat biler dapat beg... yang kecik aje...besar tak mau yer...


tak tau lak cam ner leh dapat kat si kecik ni....pe pe benda yang dia dapat mesti dia nak xplore pakai mulut dulu...biler ler dia nak berenti dari xplore nyer nih...pon ambo tak tau...



nak dijadik kan citer nyer... malam tu... ambo saje jer wat keluar kamera nak nangkap kan gambo bebudak ber2 ni... nak posing kat meja tv la konon konon nyer...


peeeessss... kata abang nyer... adik tersenyum jerk..





... macam macam gaya nak diposing nyer... si abang kalau bergambar... tangan mesti diangkat nyer..kalau tak says""peeessss""... """poooosssse'''' la... . si adik lak siap ngan kotak pensil di kiri kanan telinga...

ape punyer posing daaa....




adik cam dah tak dak idea la... sempat ler snap 2 3 keping gambo abang abang nyer.... tiba tiba terperasan lak ada benda pink kat tangan si kecik tu...... rasa cam kenal jer???




haaa a ler... beg kamera tu... aaaaaiiihhh....dia nak buat dahhh...kiter kasik zooommm sikit... haaaa... tengok tengok... dia tengah telek benda tu ler... 


dia pusing pusing kan beg tu... tenung tenung.... cam berkenan jerk.....






.. .. cer tengok tu.... kan dah kata dah... dia mesti berkenan punyer... dia bukan nya leh nampak benda benda canggini nih...



yum yum sedap nyer yer Mia... 


haaaiiipppp... bak sini beg tu... kawan mama nya tuhh...bagi balik beg tu........  tengok ler muka nyer bila dimintak balik beg tu... senyum sengeh senyum sengeh... tu ajer ler reaksi dia... bagi nyer tidak...


sekali sekala terkeluar jugak ..""nanak nanak"" dari mulut nyer...takmo bagi ler maksud nyer tu...





tak puas ati ngan mama asek dok mintak jer....dia  bangun bersandar kat sofa la pulak... 


ooooo..... nak larikan diri yer...





siap panjat sofa... larikan diri menyorok kat abang nyer pulak...pandai nyer...  


ingat kan dia dah buang dah beg tu......


tapi... tengok la...tengok la...



sambung lagi la....kusyuk betol dia ngan beg tu...sedap sangat agaknyer ek..



cam ner rasa nyer ek... lemak lemak masin ke lemak lemak manis tu Nyanya.. kang main lagi suker nyer



dah penat berdiri... duduk semula... beg tu masih ditangan nyer... 


nak wat camner... kalau dirampas...menangis tak berenti nanti... last last biarkan jer lahh...




itu lah nasib beg pink tu... jadik mangsa si Mia lak...
biler dah basah semua baru ler dia puas ati...baru ler nak di bagi pada mama nyer...


Mia Mia...
lepas ni....mintak mintak ler takder barang len yang jadik mangsa mulut nyer lagi....




psssstt.... :) mintak maap bebanyak ler yer tuan punyer beg!!!hehehe... takdan nak ambik...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)