♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ AyaH BaRu AmBo ~



Assalam semua...


masuk ari ni..dah genap ler seminggu mok ambo kawin..
hidop ber2 ngan ayoh baru ambo... "tok Aji Salleh"..
semoga berbahagia hinggo ke akhir hayat deme ber2...


ari ni baru la leh uplod gambo ma ambo kawin...
caghi punye caghi punyer caghi...
semale baru ambo jupo cardreader ambo tu.. huhuhu..


tu pon seb bek la nok pegi bank...
terselit dale beg buku bank ambo...


meh kiter tengok gambo pengantin nyer...



ni ler die pengantin nyer... dalam perjalanan nak pegi ke Masjid ... 
untuk upacara akad nikah...


dia tak perasan anak dia ambik gambo masa ni..


masa ni baru perasan... ni ler rupe nyer... cantek lagi kan ma ambo ni.. napok cam oghang mudao mudo lagi.. kalau dulu kan men lagi susoh lagi kalau  nok ambik gambo die... tapi sekarang berbeza.... cool ajok....



hok ni lak... bukan pengantin laki nyer... yang ni ambo punyer laki.... 
jangan salah paham yer...hencem kan..makin tuo makin hencem la pulok..hahaha...




haaa... ini lah tempat yang di tuju...Masjid Tepi Sungai, Tanah Merah, Kelate...




antara anak2 menantu yang turut hadir... tengah menunggu kadi sampai...sorang lagi menantu ditinggalkan menyambut tetamu kat umah...




masa ni lak .... tok kadi baru sampai... so...kena lah dengar dulu penerangan dari keluarga yang nak bernikah....hehehe




borang persetujuan pon telah ditandatangan...



bermula lah acara nyer...wali ma ambo tengoh akad ngan tok kadi... 
anok adik lelaki mok ambo.. yang tua2 semua dah takder.. 
yang tinggal nyer cuma yang muda ni sorang jer.. 
terketaq ketaq la jugak la dia nak berakad tuh... sian.. muda2 lagi dah kena jadik wali...
  


wali ma dah lepas... tok kadi temuduga ayah baru pulak.. konon konon nyer la.... hahahaa




kita mulakan upacara akad nyer... mula2 tu kena la testing dulu... baru lah buat yang betol betol...
tak gitu semua...  


sah.... sah.... sah....


Alhamdulillah... semua nyer berjalan lancar... selesai sudah acara akad nikah nyer...




menadah tangan tanda bersyukor... acara akadnya berjalan lancar




pengantin tersenyum lebar di samping mas kawin yang diterima dari pengantin lelaki... 




*




*




*


tiba lak ke gambo yang di nanti2 kan...




taraaaaa....




*




*






*




scroll ke bawah yer!!!!!






*






*


AyaH BaRu AmBo











haaaa... ni la dia gambo nyer... """AyaH BaRu AmBo"""......kalau dulu-dulu kami dok panggil dia ""Tok Aji Salleh""....... tapi sekarang ni kena la tukar.... keno la panggil..."""Ayoh Aji""" or """Ayoh"""...jer... hahaha....


janggal sikit la rasa nyer... dah lama benor dah tak panggil ayah ni....
theeeeeehheeee..... 







cucu-cucu pon sebok nak menyelit jugak... nak ambik gambo ngan """tok ayoh baru"""... 


yang baju kuning tu  "cami"... cucu yang ma selalu kendong... pasni "cami" keno dok ngan mok ngoh la deh... tok leh dok ngan ma doh la... ma ado tok ayoh baghu doh......huhuhu






eh eh... anok-anok jate ma pon nok menyelit jugak... anok2 ambo pon... ado gok...hahaha... suker nampak???






ni lagi sorang cucu ma...budak botak yang tak masuk bergambo... adik ime...cucu paling kecik sekali... sama tahun ngan Mia my bebe... 


masa ni dah penat dah...berlari ke hulu ke hilir... tengah tunggu adik baru yang akan kluar 5 bulan lagi...




tak lupa... selit kan jugak mak apak "cami"...


selesai sudah... balik rumah makan kenduri...Llllaaaahhhh....




budak paling sebok... bagi la maktok masuk dulu...
baru tutop pintu tu...


tok ayah...tinggal dulu lah... dia balik ngan anak2 nyer...



ma tersenyum puas... 


semua dah selesai... beban dah terlerai...
semoga ma gembira dengan pilihan nya...
selamat menempuh alam baru dengan orang baru..... 


yang penting..."""kami menyayangi mu... kami kasih padamu  selamanya""... lov u mommm...






tunggu kan next en3... gambo kenduri..

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)