♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ UjiAn DaRi MU...DuGaan BaGi ku ~

sambungan n3 cerpen Mia kemarin...

Masih ingat lagi...masa mula-mula ngandungkan si Mia...banyak sangat masalah yang datang..... 

sepanjang tempoh tu...berat badan tak yah citer la...makin lama makin susut... letih dan lesu jer...muka lagi la tak bermaya...bercakap, berjalan... apatah lagi nak bershopping... semua nyer tak larat..... memang cukup berbeza dari abang-abang nyer...

Tiap kali chek-up lak... pil tambah darah, asid folic, and vitamin mesti dapat, macam-macam pil lagi la yang terpaksa ku telan...

Pastu lak...setiap kali bila discan....  samer ajer masalah nyer... kedudukan si Mia tu statik jer... xberubah....asik menyongsang jer... tapi alhamdulillah...dia...sihat dan aktif jer.. aku lak....xsenang dudok dibuat nyer..."cukup bulan nanti...kalau dia menyongsang lagi...terpaksa la operate"...kata dokt. tu...

Tapi...bila dah cukup bulan...sama ngan due date yg ditetapkan.... 9.3.09 jam 7.30 mlm... lahir la dia...seorang puteri yang aku nanti-nantikan.... seronok tak terkira rasanyer... sakit selama berbulan-bulan mengandung dan melahirkan nyer terus hilang buat selama2 nyer.... begitu besar nikmat nye...

Bapak nyer apalagi.... melompat terus la bila doktor tunjukkan si kecik tu padanyer... memang itu yang diharapkan nyer.... dan ...
Sikecik tu kami nama kan ..."Mia SoFeA"....seperti orang nyer.... juga sehalus mulus kulitnyer... Dia lah pelengkap segalanye....kehadiran nyer membawa seribu makna bagi kami semua...

Mia dibelai dengan penuh kasih dan sayang... ditatang bagai minyak yang penuh...sedikit pun tidak tumpah ke bumi... dari hari ke hari...dari bulan ke bulan....dia menampak kan kelebihan nyer... habis jer tempoh berpantang dia terus meneroka...dah pandai meniarap....masuk bulan ke2 pula....dia menyusur ke depan....dan masuk bulan ke3.... dia dah mula belajar untuk merangkak..... cepat betul perkembangan nyer... bahagia nya kurasa kan di saat itu...

tapi....masuk bulan ke4....segala nyer berubah dalam sekelip mata...Dahsyat nyer Ujian dari NYA..... Apa yang diberi pasti ada dugaan nya.....Aku Redha...

Panggilan telefon dr bbsiter....keramat buat ku... jam 4ptg...30.6.09...masih segar di memori ku....
si kecilku di masukkan ke klinik...mengalami masalah kesukaran bernafas setelah lama menangis... dibawa oleh bbsiter nyer sendiri....

Luruh jantung ku di kala itu... jalanan ku tidak jejak ke bumi...ternyata aku masih bisa menenang kan diriku... puan ku maklumkan... kawan2 aku tinggalkan... arah tujuan ku hanya satu... si kecil ku...si kancil ku pecut...meninggalkan putrajaya ke destinasi ku.... doa ku buat sikecil tidak putus-putus... hatiku berkata-kata...sebak dadaku kian gelodak... nama nye ku seru tanda sokongan ku... namun...Allah jua yang menentukannya....

Si kecil ku... terkulai layu di katil ..bertemankan wayar pernafasan nyer... disisi nyer si bapa...dan juga bbsiter yang menunggu.... tiada sepatah kata dari mulut ku... hanya membisu seribu bahasa... sikecil ku terpaksa di bawa ke PPUM... untuk kesekian kalinyer...

Buat pertama kalinyer...dia dimasukkan ke Unit kecemasan PPUM... dan... buat pertama kalinya jugak dia dibawa ke Bilik MRI/Brainscan...doktor mengesyaki ade pendarahan berlaku di kepala si kecil ku dan bacaan brainscan mengesahkan nyer..
Pedihnye ku rasakan....bagai dihiris-hiris...bila menerima perkhabaran itu...debaran ku kian memuncak di kala memikirkan risiko nyer.... tidak sanggup untuk menerima nyer...Tapi...

Aku harus tabah... si kecil amat memerlukan ketabahan ku di saat ini... ketenangan yang bisa menguraikan setiap pertanyaan... yang mampu mengalihkan kesulitan kepedihan suami ku....yang amat mengasihi sikecilku..ibarata kasih yang menggunung buat nyer...

selepas tu... sikecilku ditempatkan pula di bilik rawatan rapi kanak2...pediatrik 1, tgkt 5 PPUM...dijaga rapi oleh kakak2 nurse... yang silih berganti...dikelilingi para2 doktor yg bertauliah serta pakar2 doktor.... semoga kamu tabah menghadapi nyer Sayang ku... kamu lah intan... kamulah pernata hati Mama...Sayang
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)