♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::WeTWoRLd::~

"mama... kite pegi lagi ye...kat wetweld...best la...ade gelongsor air...ader taman taman... ada keta menan... seronok mama"... tiba2 jer si abang bersuara... eh eh... aku terus terkejut melihat gelagat si abang yang begitu bersemangat sekali bercerita...

"kenapa lak abang ni...ngigau ker??... tiba2 jer ajak pegi ke wetwel lagi"... tanya ku...

"bukan ngigau la mama...saje la abang nak ajak mama pegi wetwel nek keta honda...ngan baba...ngan adik... best tau mama... nanti abang nak pegi lagi...boleh tak...nanti mama leh men kat taman??"... kata nye lagi...

"oooo... sajer jer... nanti la kiter pegi ramai2 yer... tggu baba dapat cuti lu yer"... jawab ku lagi... nak menyenangkan hati nyer,,,kesian lak bile meliha dia dah bersungguh2 cam gitu...

bayangkan lah...pagi2 buta lagi terus ajak pegi wetwel... tak terkejut beruk aku!!!... dah la aku tengah kalut ngan sikecik MiA... awal2 lagi dah bangun...semua keje yang nak dibuat pagi ni terus tertangguh...jawabnyer petang ni la baru dapat sambung nyer balik.. Mia Mia...

jadik sebagai kenang kenangan wetwel nyer...

kat bawah ni aku upload kan lah gambar si abang...kat wetwel Shah Alam... bersama2 ngan rombongan sekolah nyer (2 minggu lepas)...


ni la aksi renang nyer... kuak kuak aper tah... seronok nyer dok berendam


hok yang ni lak selepas berendam tadi... lama dok lam air...lapar la pulak... nek terus ambik makan... seb bek makngah nyer ikut sekali...kalau x berlapar la jawak nyer...makanan free lambat sampai....pas makan sambung men balik...


dah puas men... nek mandi lak ...tukar baju....pastu.. boleh la rehat sepuas hati... mesti penat rasa nyer...


so.... itu jer la gambar2 kat wetwel nyer... selamat ber wetwelll semua...

time kasih to mngah nyer yg sudi menghantarkan gambar2 ni... boleh le ku update kan blog ni...hehehe.
alasan jer tu...
Sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)