♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::SeLamAt HaRi RayA::~

Selamat Hari Raya semua... seronok raya!!!..

nak kata seronok tu...mesti la... tapi penat sikit la... tahun ni...raya kat kampung chek abe dulu... nun di utara.. pastu... raya pertama siap2 balik ke kelate lak... seronok nyer... dapat balik awal sikit... malam tu meriah... berjumpa sanak saudara...besss besss.... semua nyer berkumpul di rumah ku... lusa ader kenduri kawin adik..

pagi raya ke2 pulak...siapkan barang 2 tuk kenduri kawin adik... malam nyer ada akad nikah kat umah pompuan... aku lak yang bersemangat... hehehe...tapi aku xikut pon... mak n kakak ipar jer yang ikut sama2 ... teringat time nak kawin dulu.... walaupon majlis nyer sederhana jer...sambutan nyer meriah sangat...

petang tadi semua berkumpul...pakat2 siapkan bahan2 untuk rempah gulai nyer... pastu berkenduri lah sesame anak beranak dulu... besok hari baru ler kenduri besar nyer....untuk orang2 kampong....

dalam kemeriahan tu... ader lak yang xsyok nyer... tiba 2 jer si Mia tu demam...  apalagi... hari kenduri tu satu hari dia asyik merengek n mengamuk jer... agak nyer x tahan dengan asap kot... seb bek ubat demam dibawa balik sekali... Mia Mia... kesian...

sudah nyer hari kenduri tu ke mane... aku tah ke mane...berkelek bertenggek ke hulu ke hilir... nak makan pon kena tunggu time dia tido dulu... baru ler dapat makan sepuas2 nyer...

hari ke4 petang lak... kami bertolak semula ke kedah... esok nyer ader kenduri lak.... hari 2 makan lauk kenduri jer... seb bek la bawak balik baju raya lebih...berkenduri sambil beraya la katakan...

kul 10 pagi semalam bertolak balik ke KL... seb bek la jalan x beraper jem... boleh ler sampai awal sikit kat rumah... petang semalam berkenduri lagi.... kat rumah sendiri la... kenduri makan lemang bersama rendang n serunding dari kampung.... ramai jugak ler member2 chek abe yang datang berkunjung.... penat sangat... malam tadi terus pengsan bersama anak2 tersayang...

penat nyer masih terasa sampai sekarang...

opss..sori....gambar nyer x boleh di upload lagi... telpon extension nyer dah rosak... soo kalau dah ok nanti aii masukkan gambar nyer yer...
sampai di sini saje.......
sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)