♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::MoOd RaYe::~

raya lagi ni mama...xyah la p sekolah..... itulah ayat2 abg pit

kesian nyer bila nengok kan abg pit... pagi cukup la liat nak bangun mandi... nak p sekolah.. bila dikejut kan siap mengeliat dulu... menung dulu... pastu mula la ....hek hek... berbunyi mulut nya... xnak gosok gigi la... sejuk la... bila nak cuti la...


tengok la muka nyer.... moncong jer... siap leh lepak atas sofa lagi...menggaru situ menggaru sini

macam macam kesah... bila dah malas...kan kan...mungkin masih dalam mood raya agak nyer...

ingat lagi....bila 1st raya... kat kampung la... ari tu dia yang paling gembira... bangun awal2 pagi lagi...buka baju nak mandi.... walaupon air nye sejuk cam air batu... tetap jugak dia mandi.... melompat2 bila dah siap... "maner baju raya abang ni...mama...abang nak pegi beraya ngan kakak mimi ni"... cakap nyer lagi...

bila dah pakai baju raya... mintak duit raya lak...seronok sangat time tu..

tapi bila dah balik ke sini... mula la dia buat peel nyer...xnak pegi sekolah... walaupon dah masuk 3 hari sekolah... macam tu jugak ler.... malas nak pegi sekolah....harap2 esok ok lah tu...


bila disuruh mandi...  berulang kali baru lah bergerak... nak minum susu dulu la... jap g abang g mandi la mama....

kadang2 rasa nak tergelak pon ader... dah besar2 pon mintak susu lagi... minum nyer bukan pakai cawan... nak minum pakai botol susu lagi... bila pegi sekolah pandai lak cakap.... "" abang dah besar dah... dah x minom susu dah...xyah bawak botol pegi sekolah... malu""...

macam macam peel abg pit ni.... .

cukupla setakat tu saje wat masa ni... mood raya mood raya.
sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)