♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~SejArAh...PeNat Nyer BerPose~

heyaaahhh... dah 6 hari dah kite pose yek... pejam celik pejam celik sekejap je rasa nyer...
rasa nyer bulan ni nak pose penuh la... leh x agak nyer...hehehe... mustahil kan...kalau pegnen leh ler... tu pon xtahan gak... mesti ader gak nak tinggal w/pon shari... hehehe...
cakap bab pose ni... nak diciter kan ni bukan nyer about maiii... tapi about mai eldest son...SyafIQ...
kalau ditanya dia.. hari- hari dia ber pose... iyer ker????... dengar yer jawapan nyer biler ditanya....hehehe...

mama  :  Abang... pose x ari ni..
Syfq  :  Pose la mama... tapi pose sikit jer
mama   :  haaa...pose sikit... macam maner tu...mama x paham ler...
SyfQ :  ala mama ni... ari tu abg pose...penat la... xyah makan nasik...abg minum air jer...
mama  :  ooo ye ker... boleh ker cm tu... pose maner leh makan n minom...
Syfq  :  Boleh laaa... abg minom jer...abg x makan pon...

aku angguk jer la... kesian gak tengokkan dia... teringat kan biler first day dia pose... biler ditanya... pose katanyer... lembik, lemah longlai... kesian sangat...asyik mintak air jer... pergi ke bazaar ramdhn pon mintak air... merayu-rayu mintak diberi air... xnak kueh xnak nasik cuma nak air jer...nak buat camner... waktu berbuka lagi setengah jam jer... sayang la kalau bg dia bbuka awal ...mcm nak pengsan dah ni... mama ... abg nak air...katanyer lagi...sabor la pit... jap lg jer nak buke ni... sabo ek... sayang la kalu abg bkk awal ni... abg kan pose..  ramai tol pengunjung bazaar ni... seb bek dah balik...kalu nak pergi lg skali... tobat dah rasa nyer... sesak nafas jadik nyer...
sesampai d rumah terus kusiapkan hdngan nak bbuka pose... xyah susah2... bukak jer plastik tuang jer dalm pggn mgkuk ... dah siap... SyafiQ dah menunggu di meja... bila dah azan... dia bersorak gembira.. tengok la gmbr nyer...xsabor2

Syfq  :  Mama... dah buka dah ni...
mama  :  buka la bang...baca bismllah dlu pastu makan kurma n minom la air...
Syfq  :  ok mama...

terus la dia makan dengan lahap sekali... xtoleh kiri kanan dah... lapar sangat agak nyer... xcukup sepinggan... ditambah lagi sepinggan.. seronok tengok nyer makan... tiba2 aku tertanya la soalan pd nyer...

mama  : Abang... kat sekolah cikgu x buat makan ker...selalunyer kan ader cikgu buat??? abg xmakan ker??
Syfq   :  oooo... tadi x...kan abg pose... abg buat keje sekolah banyak.... lambat siap...
mama  :  ooo yer ker...sian nyer...
syafiq  : pastu kan...dah siap keje sekolah ... abang xmakan pon... cikgu bagi vitamin ngan air kat abang...  
             pastu abang minom jer...
mama  :  haaa...sambil tepuk dahi...kenape abg x cakap tadi...kalau cakap xde ler mama suruh abg tunggu
              bbuka baru minommm... bertuahnyer budak ni... hahaha tergelak besar aku...

mati2 aku ingat kan dia pose...rupa2 nyer aku tertipu... Syafiq... syafiq.. xper la... mungkin boleh pose stengah hari pon jadi la... dah abis makan... melepak la dia depan tv... tgk citer kartun...feberet dia... xsampai setengah kmudian... dia mintak nasik lagi... biar betoi ni...kataku... makan le kataku... lapar sungguh agak nyer... kalau kiter pon x tahan dia apalagi... sehari xmakan w/pon xpose... biarkan lah dia...sekali sekala jd mcm tu... dah siap makan... tiba lah giliran aku mengemas.... sedang mengemas... lagi sekali dia nimtak nasi... terkejut beruk akuu... haii abg... xkenyang lagi ker..kataku... oooiii pit... ada membela ker ko ni ( kata kakak spupunyer lagi)... makan xkenyang2... kami ketawa terbahak2... melihat gelagat budak ni... nak kat xboleh kesian....makan la bang selagi boleh makan... dia senyum sambil makan nasik tuk kali ketiga nyer... mungkin kah disebabkan rendang daging @pon tahap kelaparan yang terlampau bagi nyer...malam ni tlah mjadi sejarah dalam hidup kami ... ape2 pon sama-samalah kita menmanjatkan syukur pada Yang Esa... d atas rezki yg diberikan... amin...
Sekian...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)