♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::MeNu BukA::~

salam semua...
baru nak masuk blog ni... harap2 xtelambat lagi... tadi dok ngerjakan gambar2 ni ler... cuba perti betul2... semua gambar aii dah ader pemilik nyer... hehehe... """Saya budak baru belajar... kalau salah tolong tunjukkan"""" yea yeaaa

xnak citer banyak2 la....ti bosan lak....aii masuk kan gambar berbuka nyer ... 


mula2 ni...ikan masak cili... maii peberet ni... makan macam ni ari2 pon xpe...hehehe...


ha... yang ni lagi satu...sambal bilis... tapi xder petai... chek abe mintak... tapi aii belikan jer... bukan nyer xpandai masak ni tapi x sempat loorrr... hari2 balik lambat loorrrr...


yang ni lak...peberet chek abe...dia carik sendiri... nak harap kan bini nyer masak... hampeh... kalau hari minggu ..mungkin boleh ler... gulai daging + kentang....sekali sekala dia belikan masak lemak daging + kentang... peberet anaknyer yg ke2...SyaMriE...


hok ni... tak tau la namer nyer... lupa nak tanya chek abe... dia yg belikan... boh jer la..


haa... yg ni confius sikit... bila aii tanya... toke kedai kata...daging paprik... tapi kalau ditengok dari rupa nyer.. dah macam daging kicap lak... hitam legam... xde rupa paprik pponn... 

last sekali... mesti ler pembasuh mulut nyer....


ni ha kueh mueh... ala tradisional n moden... kueh sagu tu maii peberet gak... setiap kali berbuka pon mesti ader... kalau x... xde feel.... 

burger malaysia pon ader gak... sudah dingap oleh my eldest son... suker no dia ngan beger tu... hari2 suruh belikan... tpi aii hanya beli jarang2 sekali jer... teruk kan... bukan nyer aper... kedai yg jual beger tu bukak nyer jarang2 sekali jer... tmpt len tu ader...tapi pedas sangat.... nnti dia buang jer... x ke rugi nama nyer...hehehe ... aper2 pon ari ni kena la carikan tuk dia...kesian lak...

kalau sebut jer menu buke ni... macam2 kesah... kan... kan ... nak makan tu la... nak makan ni lah... sudah nyer ke dalam tong sampah jugak akhir nyer...

itu sajer la untuk masa ni... ader keje sikit...
Sekian

pssttt... :-) teringin nak makan nasik kerabu la... kena carik ni
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)