♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~KuEh ~ BuBuR TePunG BuLaT~BuLaT WaRnA 'PiNk'

Criteerrr Di hujung minggu...Drama sebabak...
Mama...buat la kueh...(SyafiQ) ... kueh aper lak ni (mama nyer) ... alaaaa..kueh yang wat ngan tepong tu...yang bulat bulat tu(syafiq)... oooo ...cucoq ke...nanti sat g mama wat ek...tunggu mama masak nasik lu...sat g baba nak makan!!! sat ye (mama nyer)...
alaaaa...wat la...lapar dah ni (syafiq)...weiii...sekejap la...sat g mama wat la...nak boh ikan bilis x (mama)...
alaaaa xyah la boh ikan bilis...xsedap (syafiq)...naper lak x sedap...selalu kan abg makan sedap jer...(mama)...bukan... bukan yang goreng goreng tu...syafq nak makan yang warna pink tu...yang ader kuah kuah tu...yang warna putih tu...yang abg selalu wat bulat bulat tu (kata syafiq lagi)...ha a...syamyie ponn...syamyie nak wat jugak...nak makan jugak ...buleh x mama???...
aku terpikir sejenak... yang warna pink...bulat bulat...oooooo...(panjang)... bubor tepong ker...yang abg wat bulat bulat kecil ker...aku mengajuk cakap nyer...ok ok lah ti mama buat yer...tersenyum aku sendirian, cam ner leh x terpikir dari awal lagi... syafiq terus bersorak gembira...suker la tu ( kataku)... syamyie poonnn (sahut adik nyer...syamyie makan jer ek...biar abg wat bulat2 sorang2...ti kotor pulak...ek( pesan syafq pd adik nyer)...
Boleh bayangkan x...tengah2 ari buta dia boleh mintak aku buat kan bubur tepong gandum tu...slalunya makan bubur di waktu petang....ni tghari dah nak makan...xke pelik nama nyer...macam2 kesah anak2ku ni...
nak xnak...aku buat kan lah jugak untuk anak2 ku...sudah di uli ku berikan pada syafiq untuk membulat kecilkan tepong tu...
tengok la betapa seronoknyer menguli tepung jadi bulat-bulat kecik...ditemani Syamrie...nak gak menguli tp xdibenarkan sebab masih di bawah umur tahap satu...xtau bersih ke tidak lagi...hehehe...jap g dapat ler makan...buatan original syafiq...
Ada lagi penonton kedua yang sedang menunggu masa tuk menguli jugak...
tu dia budak berbaju kuning...tengok la mukanyer ...geram jer nengokkan abang nyer menguli...
yang ni special sikit...xleh dlepaskan...nnti habis la berterabur kueh abang nyer tu...
ok lah....setakat itu ajer...
Selamat menjamu selerea anak anakku...
sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)