♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~HRMIS~HrMiS~

Apa itu...mis misss ker puan ker...eh no no no...
that one is...aper yer...nak panggil aper...senang -senang panggil GL( guarantee letter) jer la...
tapi yang ni authorised system oleh govt...bagi perubatan... saper2 yang nak p hospital kena lah ader maklumat dalam sistem ni... kalu gtau kat mak aku sah sah dia cakap... " mnate gapo tu..HRMIS"...nok kato namo are pon buke...nate pon buke...mesti lawaksss
maner la dia nak tau!!!...benda cam ni maner ader kat kampung...lagi pon dia keje nyer menorah getah...bukan nyer keje gomen...hehehe...
tuk wat ni kena lah masukkan nama mak aku skali...dia kan "mak" aku...
d pendekkan citer...aku telpon la mak aku...mintak no ic and no surat branak dia...nak isikan dalam HRMIS.. terkejut nyer dia..."nok wak gapo ic nga no surak branok ma ni???... mak mak..."xdok gapo...ore nok boh dale sistem ni...sene kalu ma g spital buleh la paka namo ore...tok payoh la bayar banyok..bayar go katil jah"... kena la aku terang kan satu persatu... mak mak bisik ku sambil tersengih-sengih... "oooo...gitu ko...xpo lah kalu gitu gak"... jawab nyer (paham la tu)...
abis la tang tu...kututup telpon...terus key-in data...hantar...xtau la succes ke lom...harap2 berjaya...yang xsyok nyer...pc asyik hang plak...boring tol la...seb bek dah update...
arrggghhhh... boring la...kluar la...dok lamer2 pon bukan nyer leh makan... buleh wat kejer len...
xlupa ku selitkan gambar mak yang tersayang...untuk tatapan mata..hehehe
gambar sorang xder...jadik ku masukkan ler gambar ni...hehehe
ok lah setakat tu jer citer nyer...
sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)