♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::KeRaBu ManGga ala SoMTaM::~


aii suka makan kerabu... bess giler... kalau ader sure ler xbergerak dah.. ditambah lak ngan Budu...makanan kegemaran aii... mrvelos giler raser nyer...fuhhhh.. kalau xder ni x cukup rasanyer....hehehe


kat bawah ni aii boh gambar kerabu kerabusss yg mai famly suker.... mak, adik, abg sumer ngap jer... tapi yang ni aii x beraper suker sangat...bukan sebab kerabu nyer... tapi perut nyer aii xleh nak telan...




waaaa... bess kan... tngok gmbar nyer...tangkap leleh...xtahan tol la... adoiii... perot pon dah berbunyik ni...  cam ner ni... baru tengok gambar nyer lom lagi makan nyer...heeee




ha...yang ni maii fvrte...sedap giler ni... kerabu mangga... kalau tambah kacang n udang kering tumbuk lagi besss... sure terangkat...
x lupa gak menu nyer... kalau ader sesapa yg nak mcuba nyer... senang jer...


Bahan2 nyer :-))
 A
 1 biji mangga muda  ->cincang halus panjang 
 3 ulas bwg merah } dihiris 
 1 btg serai  } dihiris
 1 biji cili merah } dihiris

 2 - 3 biji cili api -- ikut suka } dihiris
 
1 sudu teh sos ikan 
 1 biji limau nipis }di ambil jus nyer shj
 1 biji tomato hiris nipis
 1 sudu kecil gula
 garam n serbuk perasa jika suka 

 sedikit belacan (kalau suka)
 B
 sedikit udang kering --direndam air panas n ditumbuk
 sedikit kacang yang telah digoreng n dtumbuk kasar 
Cara2 nyer :-))
campurkan n gaulkan kesemua bahan A n taburkan bahan B....hidangkan.
. taburkan bahan B di atas nyer
 kemudian hidangkan ngan nasi panas...


itu sahaja respi nyer.... Selamat Mencuba...
Sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)