♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~JeM Jem.CoM~

Jem jem jem... hari ni paling teruk aku rasa kan... ni citer pagi tadi...
tadi xsempat dwlod gmbar nyer... petang ni baru sempat... jadi ... sama-samalah kita renung kan...
Ari ni paling terawal aku keluar rumah... semenjak 2 3 menjak ni... almaklum la bulan pose...
ingat nak lik awal sikit petang  ni... jawabnyer cam biase ler... dari rumah sampai tol...ok la.. bila bukak radio... semua jalan jem... kat jasin... kat kl ... kat kesas... kat maner2 semua nyer... termasuk lah plus highwy gak... bila abis jer berita... baru ku perasan kan kreta... semua nyer dah perlahan.. arghh... dah kena dah ni...terperangkap dalam kesesakan... kata ader banyak accident... huuuu... nasib ler...terpaksa ler ku teruskan gak... sambil2 tu aku upload kan gamber jem nyer...jem giler...
. tengok ler teruk nyer jem ni... aku di lane yg paling kiri.. tapi...
ader gak keta mencelah lane emergency... kurang asam tol la... dari 3 lane dah jadik 4 lane... aku  xpuas ati tol la... tengok la gambar ni pulak...bukan stakat sebijik jer..berderet lagi kt belakang nuuu...
jem teruk dari bt3 tol sampai masuk pm miyk caltex ... baru lah clear...
accident nyer depan ni 800 meter dari signbd ni...  kaki x usah cap ler...lenguh giler.. dok menekan clatch n brek jer...   sudah nyer keta2 yg guna lane kecemasan tu terima padah nyer... apalagi... kena saman ler... hehehe... seronok rasa nyer.... org yg accident tu xtau ler camner gaya nyer... entah idup entahkan dah xde... yang aku nampak sebijik lori... bhg depan nyer dah hancur..teruk... nmpk cam besi buruk jer dah...ngeri la..
harap-harap petang ni xder la jem dah... rimas n letih semuanyer ader... doa kan ku selamat pulang...
Sekian

Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)