♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~SerOnOKNyer SukAN~

Awal nyer abng SyAfiQ bangun...siap boleh kejutkan si SyaMrie lagi... apalagi mengamuk sakan la si adik nyer tu...orang ngah sedap tido ...dia dah kejut kan... dah tu terkejut aku dibuat nyer...awat abang bangun awal ari ni...siap kejutkan adik lagi...kenapa??? soal aku...
Ala...mama ni...kan ari ni kat sekolah abang ader sukan...abang kena la bangun cepat...cikgu dah suruh abang bangun cepat-cepat...pakai baju sukan datang sekolah esok...esok tu ari ni la mama...begitu bersemangat sekali dia bagi penerangan... oooo...mama lupa la...sorry ek..kataku...aku tergelak sendiri...isshhh camne leh terlupa lak ni...kan dah kena marah...hehehe... bersemangat aku nengokkan dia... tapi abang nak pakai per...baju seragam sukan xde...kataku lagi saja nak menyakat nyer...Ala mama ni...lupa lagik ker...kan cikgu suruh abng pkai baju len dlu...g sekolah nnti cikgu tukar la....katanyer lagi...Syamyie poonnn...tiba2 je menyampok...ooooo (bulatkan mulutku) gitu ek... apa la mama ni...hehehe...bersiap la kami ber2 mengikut SyaFiQ ke sekolah...Si kecik terpaksa ditinggalkan ngan bbster nyer... lihat lah ni...cantik baju sukan nyer... kuning merah...Selangor
Masing2 dipanggil berbaris dulu
Selepas tu...nyanyi lagu negara dan sekolah nyer... selesai nyanyi majlis diserikan lagi ngan pom pom tarian dlu... belum bersukan lagi tu...dah ambil masa dah...tengok lak gambar ni
habis pom pom... baru start acara sukan nyer... tapi didulukan ngan kelas per1 dulu... yg berbaju biru... dah selesai kelas per1...barulah kelas baju kuning merah lak... bermula lah acara... semua nyer bersemangat... best gak tengok bebudak ni men sukan...teringat zaman dolu dolu lak... lawak n geliati semua nyer ader..
Syafiq tgh menunggu giliran bermain... mula-mula diam jer tggu cikgu bg arahan...pastu...mula lah dia dengan kreativiti nyer pulak...main jer keje nyer...seb bek dalam sukan ni dia cepat... lari laju lak... seronok nyer... tengok lah gambar ni...
gigih sungguh... siap leh susun kasut2 yang ader lak... Syafiq Syafiq... nampak cam ader sikit nakal dia ni...
dah penat men mestilah ader hadiah yang menanti...xkira lah menang atau kalah...semua dapat hadiah... itu yang buatkan dia seronok agak nyer kan...
haa...tu dia... kalau kiter yang dah tua ni pon seronok... dia apalagi... tapi yang x tahan nyer... ader gak yang jeles melihat nyer... bukan nyer jeleskan hadiah abang nyer...
ini lah budak nyer... cuba tengok apa yang dia cuba lakukan... nak men sukan ngan abang nyer... xboleh... sudah nyer men je la kat tepi kain rentang tu... hehehe... Syamri  syamri... kesian kan...
sukan dah abis.. hadiah nyer pon dah dapat.... nasi lemak nyer pon dapat... sooo xde ape yang nak ditunggu lagi... kiter balik ler rumah... 
sampai jumpo lagi di next sambungan...hehehe..
Sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)