♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~::Chak Klepik Klepuk Klepa::~

berjumpa lagi di citer ke2 ari ni...

bila ku bukak FB ari ni ter tengok lak video yang kawanku shared kan... seronok...hehehe...

 ini la dia pantun kelate... kalau kengkawan yg berasal dari kelate mesti tau nyanyikan lagu pantun ni...


::Chak Klepik Klepuk Klepa:: 

::woh berange lokoh kulit::

::akat ceghano xdok tebaka::

::maghi same kito kelik::

::lik lik gung pok same keno sigung::

 

teringat lak zaman kanak2 dulu... masing2 seronok giler... dok men bawah pokok... berkejar kejar... macam macam lagu yang kami nyanyi kan... pantun ni salah satu dari nyer...main tepok2... sudah tepok2 men lompat lompat lak...
aku pon ingat-ingat lupo dah pantun ni... kalau nak dengar versi dalam  lagu nyer siler klik di SINI yer...

kalau di tanya pada anak-anak ku....tentu lah xtau aper kebenda ni...  tentu ler sama sekali xtau...maksudnyer... cakap pon dah loghat KL... camner nok nyanyi lagu ni...huhuhu...

tapi sebab kenangkan aku ni org kelate.... jadik aku ajarkan jugok kecek kelate sikit-sikit... takut ti biler balik kg nnti terngango jer... susoh jugok kan... ti semuo gelakkan dier...cian dier.... hehehe

satu lagi... sebagai kenangan kiter... ingat la ini punyer ayat...::jangan la dilupakan asal usul kiter... walau jauh mane kiter pergi... akhir nyer ke lubuk jua kiter akhir nyer::... sampai di c ni sajer dulu untuk citer ke2 ni... kalau nak tau makner nyer... ti aii citer kemudian... ado kojo sikit...
Sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)