♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~SaHur ke7~

Salam semua....
hari ni masuk hari ke7 kiter berpuasa...sahur pg tadi aku... cam biasa ler... makan nasik berlauk kan menu lebihan berbuka semalam... boleh dikira banyak la jugak...

chek abe beli kan gulai daging kegemaran nyer.... ikan 3rasa yg kecik jer...kerabu perut...n pajeri terung....suker no dier ngan pajeri tu... taip kali mesti ader... ditambah la pulak 1 lauk kegemaran ku.... "ikan keli goreng pedas"...itu aku sorang jer yg makan nyer...

tp bila dah berbuka semua tu tolak tepi... masing2 dah kenyang mnelan kueh2...sudah nyer 1 lauk jer yang terusik...yg len terpaksa ler aku juga yg menghabiskan nyer...itu pon waktu bersahur... seb bek mulut ku boleh jugak menelan lauk semalam... kalau x terpaksa ler dibuang ke tong sampah...xker membazir nama nyer...hehehe...

kalau dikira-kira untung jugak chek abe ni... dapat bini cam aku kan... xmembazir... tp yg gemok nyer aku ler... .... alaaaa... lupa lak aku nak ambik gambar nyer... mesti u alls semua terliur gak... hehehe....

cukup la dulu citer ku pgi ni... nak sambung wat kejer semalam lak... ader lg 2 reminder yg nak kena kluar ni...hik hik hik...
ok... nnti kan next citer ku ek...
Sekian
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)