♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Tiada Kata Secantik Bahasa!! si kecik pon minat ~

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl 



Tiada Kata Secantik Bahasa 
Tan Sri P. Ramlee / Jamil Sulong)

Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Tiada gambar secantik lukisan
Nak ku tunjuk perasaan

Oh... dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Hmm...

Oh... dinda puspa gemala
Mustika kanda...

Walau musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar

Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda

♥_♥

teringat zaman dolu dolu... ops!!..waktu tu pon ak tak lahir lagi...
bile dengar lagu ni!!...teringat mak... mak selalu dok cerita pasal ni... deme dolu2 memang minat habis kat Arwah Tan Sri P ramlee ni...cerita cerita dia pon memang bess!!

ak sendiri pon...masa kecik kecik dulu... masih sempat lagi tengok wayang gambar besar!! yang deme bawak dengan lori... deme letak betul2 kat tengah padang kampung ak...pakai generator tu!!!kalau tak silap..masa tu deme tayang cerita  "Sumpah Semerah Padi!!"...puas nengok nya...

sekarang ni pon!! kalau ada lah cerita Allahyarham yang keluar tv...ak lah orang first yang tercongok depan tv tu!! memang bess.."dia pergi.. tiada galang ganti!!"... memang pon!!... takde pelakon yang sehebat dia!!!sungguh

memang boleh dikira peminat fanatik jugak lah!! sanggup berebut ngan anak nak tengok cerita cerita Arwah!! sampaikan si kecik tu pon dah ternyanyi2 lagu ni.. bila dengar jer
"Tiada kata secantek bahasa!!"... iklan lagu ni.. terus dia melompat bangun mengadap screen tv!!!sambil mulut terkumat kamit!!! aduihhhh!!! penangan Allahyarham Tan Sri P Ramlee!!

♥ ♥

semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat yang tak terhingga..
AlFatihah...
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)