♥ Doa Murah Rezeki ♥

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

Amin, Ya Robbal Alamin

~ Laptop TerBakar ~

Assalam semua..
Masih bercuti cuti dan lepak lepaking lagi kita yer...
seronok bila dapat cuti begini...nak nak dapat extra cuti 2 hari lagi...lagi lah seronok...
opsss...kita stop dulu lah bab coti2 dan lepaking ni...

kita tengok dulu info kat bawah ni...PENTING tau..


Mangsa yang berusia 25 tahun meninggal dunia di rumah yang berusia tiga tahun. Pihak bomba mengambil masa beberapa hari penyiasatan untuk mengetahui punca kebakaran. Dan akhinya, telah dikenalpasti bahawa api itu adalah disebabkan oleh komputer riba yang diletakkan di atas katil. Kipas laptop berkenaan tidak mendapat udara cukup untuk menyejukkan komputer lalu menjadi semakin panas dan terbakar. Mangsa meninggal dunia kerana terhidu karbon monoksida 
-------------------------
so sapa sapa yang ada laptop...tak kira lah dell ke jenama apa ker???..
sila lah berhati hati yer...elakkan dari guna laptop atas tilam...bantal dan yang sewaktu dengan nye...satu lagi...takyah lah nak tido tido ngan laptop tu...buat sakit badan jer...


lagipon bahaya...pasal nye :: ia boleh menyebabkan sistem pengalihudara laptop tak berfungsi...haba tak keluar...maksud nye lagi kipas tak jalan la...kalau dah kipas tak jalan...udara sejuk takdak...laptop pon panas...kalau dah panas sangat ...tak ke.. boleh meletup???...kan kan kan..


so...jangan ambik mudah yer perkara ni...

kalau nak tau...laptop ak pon ritu... nyaris2 terbakar jugak...seb bek ada amaran... masa tu ak tengah guna la...kang main cantek lagi letak tas tilam... dok sekejap jer...laptop tu terus kelip kelip...terus padam...terkejut...beruk ak...heran...


bila di angkat...wahh...panas gilerrr ko laptop tu...terus letak kat meja...bila on...ia padam balik...on lagi kelam kelam balik...pastu...terus la ak off kan terus...2 hari tak bukak langsung...seb bek boleh on..kalau tak...fulus melayang lagiiikk...


notahati :: hrmmm...ingatkan kereta jer ada kipas econ...laptop pon ada jugak...hehe
Post a Comment

"NUFf"

hb

Popular Posts

LuvLy KiDdy'sss

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Labels

. (1) ape2 jer (115) berita (34) besday (12) blog (25) buah mulut (1) cuti2 malaysia (38) GA join (10) hiburan (54) info sihat (23) info/hiburan (7) jalan2 cari makan (55) kawan (1) keluarga ku (45) lawak (1) makan-makan (8) Mia (36) opis (37) peringatan (16) PpuM (8) Puasa (35) Raya (22) respi (2) sekolah (9) shopping (11) Syafiq (7) Syamrie (5) TaZkiRaH (43) wordLess (8)